Ridderkerk - De cao-acties hebben in het tweede en derde kwartaal van dit jaar “enige invloed” gehad op de aanrijdtijden bij spoedritten van ambulances.
bron en lees verder: http://hetzuidenridderkerk.nl/nieuws/ambulance-iets-later-door-cao-acties-1.5525214
Toen ik dit artikel las was ik enigszins verbaasd. Wie kan mij wat meer inzicht geven als het gaan over aanrijtijden en overschrijdingen.
* Welke rol kunnen de acties gehad hebben? A1 vervoer was toch uitgezonderd, dus dat zou dan zelfs sneller moeten gaan). Of er zijn tijdens de acties oneigenlijke A1'tjes uitgegeven?
* De aanrijdtijden zijn al jaren een probleem in Ridderkerk (tegen Rotterdam aanliggend). Om deze aanrijdtijden zijn er afspraken gemaakt met de RAV Zuid Holland Zuid en is er een extra ambulancepost gekomen bij het Maasstadziekenhuis. Toch is maar 92,5% op tijd (binnen 15 minuten)
* Hoe zit het met de aanrijdtijden bij een A1 .Mij lijkt het dat een norm van 15 minuten nul keer overschreden mag worden. Is het wettelijk dat het acceptabel is dat er uitgegaan wordt van een rekenpercentage van 95% op tijd. Dus 5% te laat is acceptabel? Is er een boete voor overschrijding à la de spoorwegen, of mag dit ongestraft? als ik een downtime heb van 5% bij mijn internetprovider ga ik op zoek naar een ander
* Hoe kan het dat in een van de drukst bevolkte gebieden het niet lukt dat een ambulance binnen 15 minuten ter plaatse is?
* Als dit al geldt voor een A1, hoe zit dit dan bij een A2?
Kortom een hoop vragen, mede ingegeven door de andere discussies over AED-inzet, terrorisme, grote incidenten, aanrijtijden in andere landen etc.
RemRoof
Mods: Wellicht staat het op de verkeerde plek.