Wat is er eigenlijk mis met de huidige kleding?
Ik vind het persoonlijk veel te blauw.
Puur kijkend naar de huidige kleurstelling weet ik niet of er veel zijn die daar iets mis mee vinden.
Echter is het huidige uniform nooit beschermt of deponeerd. Daardoor staat het iedere EHBO/BHV/evenementen hulpverlening/hobbyist vrij om het huidige uniform te dragen. Dat kán een bepaalde verwachting scheppen bij slachtoffers/omstanders die men niet waar kan maken. En dat is iets waar denk ik, ambulance-voeters NL zich aan zijn gaan storen. (Er zijn genoeg minder positieve voorbeelden hier te lezen over een bepaalde "hulpverlener" in Brabant)
Ontopic: ik vind ze alledrie best mooi. kleurstelling 1 vind ik an zich prima, lijkt alleen inderdaad veel op handhaving&toezicht.
Kleurstelling 2 is wel mooi, alleen dat patroontje doet wel wat "Spiderman-achtig" aan.
Verder vraag ik me af of het aan de eisen gaat voldoen vwb zichtbaarheid. Moeten wij daar eigenlijk aan voldoen? (Weet het oprecht niet). Enige wat ik weet is dat die eisen een x aantal cm2 reflecterend
i.c.m. een x aantal cm2 fluorescerend. Fluorescerend zie ik nu niet terug in de ontwerpen.
Het zou jammer zijn als we dezelfde fout begaan vwb zichtbaarheid als de politie met hun nieuw uniform, die nu het oude gele hesje moeten gebruiken als ze langs de weg bezig zijn.