Niet altijd is de HAP of SEH vlakbij het evenement, er kan soms nog wel eens een kilometertje of 30 tussen zitten
Om daar te komen zal het desbetreffende "slachtoffer" dus in een auto moeten gaan zitten en er later weer uit moeten stappen.
Tot nu toe heb ik in geval van pijn bij palpitatie van de wervels altijd nog een ambulance ter plaatse gekregen na overleg met de MKA centralist.
Flauwekul dus?? Het nieuwe protocol is best even wennen als je het jaren anders hebt gedaan en hetgeen we nu doen bijna haaks staat op wat we eerder moesten doen bij verdenking van letsel aan het CWK.
Het gaat hier om coureurs die tijdens een race vallen en zelfstandig terug lopen naar de pits of de EHBO-post, als ze kunnen wandelen of zitten vraag ik ze als ik dienst heb op het circuit om het hoofd 45 graden naar links en rechts te draaien, als ze dat gedaan hebben vind ik het verder prima.
Het staat coureurs vrij om naar het ziekenhuis te gaan of een huisarts echter is bij ons de ambulance voor spoedvervoer, aangezien dit geen spoedvervoer is moeten ze een taxi bellen.
Je kan uiteraard heel zwaar tillen aan de oorzaak van ongeval, een ongeval met motorfiets op snelheid, echter het zelfstandig wandelen, zitten en hoofd 45 graden beide kanten op draaien maakt het een stuk minder spannend.