Niet dat ik aan persfotografie doe, maar voor het gooi-en-smijtwerk heb ik een Nikon D90... Die is rondom helemaal ingepakt met een "Camera Armor".
De body is op die manier aan alle kanten goed ingepakt.
Vocht in de objectieven... In de stromende regen maak ik geen foto's. Druppels op mijn filter haal ik natuurlijk meteen weg.
Als er wat druppels (soms wat veel) op m'n objectief zitten, maak ik hem droog (zachte doek) voordat hij de tas ingaat.
Thuis dan meteen weer uit de tas, maximaal lang maken (dus "zoom" en focus) en een dag of twee laten liggen.
Tot nog toe nooit last gehad van beslagen lenzen, dus kennelijk doe ik iets goed, of heb ik gewoon steeds mazzel.
Overigens probeer ik onder lastige omstandigheden zo veel mogelijk te werken met mijn Nikon 18-105mm, vooral omdat die niet al te duur is om te vervangen, en bovendien niet veel toevoegt aan m'n andere objectieven.
Die zakjes heb ik nog nooit getest, ik heb een grote variant in de auto liggen en dat werk daar prima tegen beslagen ruiten. Misschien dus niet een gek idee om een paar zakjes over mijn cameratas te verdelen
.
Uiteindelijk kies ik er bewust voor om in lastige (weers-)omstandigheden met mijn D90 te fotograferen en niet met de D7000.
Dat heeft simpelweg te maken met de kosten van het vervangen.
Wel heb ik vaak beide body's in mijn tas zitten, dus ik kan kiezen naargelang de omstandigheden.