Eerste uitruk!

Auteur Topic: Eerste uitruk!  (gelezen 13535 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 9 februari 2006, 19:54:41
Nee,Uitruk kan van alles zijn;
TS,hv,,maar ook WvD,Ovd,
Dus uitruk is niet alleen TS of HV


BWeer

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 9 februari 2006, 22:55:50
Mijn eerste was een autobrandje op de A4 vlakbij de schipholtunnel.

Dat was al weer in 1990, toen had je nog lelijke eendjes die wilde branden.


LindaB

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 4 april 2006, 17:10:13
Mijn eerste uitruk was voor een schoorsteenbrand.


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 27 april 2006, 21:18:47
Mijn eerste was een binnenbrand, mijn tweede een auto onder de trein, vader met twee kinderen, alledrie overleefd


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #64 Gepost op: 9 mei 2006, 12:48:00
mijn eerste was een melding autobrand en de tweede was een melding binnenbrand bleek broei in een composthoop van 9000 kilo :D :D :D maar mark zit jij in mook bij het korps.. ik in boxmeer
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #65 Gepost op: 11 mei 2006, 13:20:33
mijn 1e uitruk was gelijk een peletons uitruk voor een grote brand in soest bij de ASI :o, ik weet nog precies de tijd en datum, het was 18-1-2003 vrijdag op zaterdag nacht en mijn pieper ging omstreeks 2:45 af

Toen pas,......  ;)

Hahaha het was een leuke brand ik heb op de eerste rang gezeten als chauffeur HV...


Waar gaat het hier ook al weer over..... ???

Je eerste uitruk.....???

Ik zou het echt niet meer weten, heb inmiddels al van alles meegemaakt, dus ik ben het spoor bijster...
Maar elke uitruk is belangrijk, je eerste, je zesde je 100e en ga zo maar door...


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #66 Gepost op: 11 mei 2006, 19:19:05
Elke uitruk is belangrijk, maar je eerste die onthoud je toch wel?
TWITTER foto's suck....


rikus

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #67 Gepost op: 19 juli 2006, 21:32:41
Ik ga hier toch nog even op in.Zoals jij het stelde kwam het bij ons over dat je mee ging op de uitruk
zolang er in dit land nog complete cameraploegen meegesleept worden op de uitruk lijkt me een stagiair wellicht niet wenselijk maar ook zeker niet onoverkomelijk


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #68 Gepost op: 20 juli 2006, 12:59:26
De eerste was ook meteen een grote, namelijk de grote bosbrand bij Arnhem in 1976. Ik zat nog in de opleiding en werd samen met nog een aantal anderen ingezet op een crashtender van de opleiding. De toen ingebruik zijnde International-Bikkers. Ik heb toen een hoop gezien en geleerd van uit de praktijk hoe het soms niet en soms juist weer wel moet. Denk wel dat de ervaring mijn manier van mijn vak uitvoeren voor een groot deel heeft beinvloed. Kijk soms op een iets andere manier naar een situatie dan collega's die het dan weer van uit de boeken bekijken. Denk dat de andere ingezette brandweerlui deze brand ook nooit zullen vergeten. Gelukkig is er een hoop veranderd zins dit tijd. We hebben betere materieel gekregen. En we hebben nu de beschikking over helicopters om bepaalde vuurhaarden aan te pakken. Een stuk beter nu.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Jeroen th (HbT)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • ex Hoofdbrandwacht 12 jaar brandweerman geweest
Reactie #69 Gepost op: 30 juli 2006, 13:02:59
Mijn eerste uitruk was in1998 voor een schoorsteenbrand om 07:00uur op een maandagmorgen Prio 1 melding

Groetjes,

Jeroen