Je woordspelletjes zijn elke keer erg vermakelijk, maar ook nu ben je weer appels met peren aan het vergelijken. In een normaal ziekenhuis is organisatie en bemensing afgestemd op opereren tijdens kantoortijden. Omdat alle medewerkers 's avonds, in het weekend en alle feestdagen vrij zijn, is het niet zo lastig om uit die pool bereikbaarheidsdiensten te formeren, voor die keer dat er echt buiten kantoortijden iets moet gebeuren. Bij een ambulancedienst werken de medewerkers vol continu. Het lijkt mij onmogelijk en onwenselijk dat medewerkers, die al volledig onregelmatig werken, ook nog bereikbaarheidsdiensten op te leggen, met de plicht om ook nog binnen 30 minuten omgekleed en wel paraat te staan. En als je te ver weg woont, maat je maar een avond op je werk komen slapen..... Het ergste is nog, dat je het blijkbaar normaal vindt om een structureel probleem op te lossen over de ruggen van medewerkers.....
De ambulancedienst heeft tijdens de kantooruren B-ritjes, een operatiekamercomplex in het ziekenhuis electieve ingrepen. Buiten de kantooruren moeten spoedritten en -ingrepen gewoon doorgang kunnen vinden.
Er is dus geen enkel verschil tussen een ambulancedienst en ziekenhuis ondanks dat jij hier mij probeert af te schilderen als een clown die appels met peren vergelijkt.
In een ziekenhuis werken operatieassistenten, anesthesieassistenten, (radiodiagnostisch) laboranten ook onregelmatig. Het kan dat een operatieteam in de nacht opgeroepen wordt voor een spoedingreep en het meisje van de rontgen naar de OK moet voor bedienen van beeldversterker, haar collega die thuis is (achterwacht) moet dan naar het ziekenhuis komen om dienst te draaien op de rontgenafdeling.
Het stelt dus dat jij het onmogelijk en onwenselijk vindt als ambulancemedewerkers bereikbaarheidsdiensten moeten gaan draaien terwijl het in ziekenhuizen de normaalste zaak van de wereld is.
Er zullen zeker ziekenhuismedewerkers zijn die deze diensten minder prettig vinden, ze weten allemaal dat het bij hun werk hoort en ze krijgen er ook een financiele vergoeding voor.
Als je bij de ambulancedienst werkt heb je te maken met werkgevers die niet in staat zijn om een langlopend CAO conflict op te lossen en doodleuk stellen dat hun personeel een groot zorghart heeft waardoor ze wel gratis komen opdraven als er veel extra ambulances nodig zijn bijv. bij ramp of grootschalig ongeluk.
Jij verwijt mij dat ik hier een probleem probeer op te lossen over de rug van ambulancemedewerkers, ik betwist dat aangezien ik bij herhaling in meerdere topics heb gepost dat je mensen die goed werk leveren ook goed dient te betalen. Als je mensen bereikbaarheidsdiensten wil laten draaien behoor je te zorgen dat er een financiele compensatie tegenover staat.
De mensen die over de ruggen van de Nederlandse burger en het ambulancepersoneel gaan zijn de directeuren en (medisch) managers van de Nederlandse ambulancediensten.