als jij op de openbare weg het verkeer blokkeert word je ook door agenten verwijdert, of je nu geweld gebruikt of niet.
dat letsel is nu eenmaal een risico van de keuze die je maakt.
Dus dat betekent dat in het vervolg bij elke vredige (Politie) demonstratie ook de weg moet worden vrij gemaakt
en als iemand daar dan letsel bij oploopt is dat zijn eigen schuld had hij maar niet moeten demonstreren.
Je kan het ook omdraaien, wat was het nut van de staatssecretaris om naar het dorp Oranje te gaan om daar alleen maar te vertellen dat de mensen geen inspraak hebben en er sowieso 700 vluchtelingen bij komen.
Dat is vragen om problemen zoniet uitlokking, had het lekker schriftelijk of telefonisch gedaan.
Ik begrijp dat we de vluchtelingen niet aan hun lot over kunnen laten, maar de manier waarop de regering nu bezig is roept steeds meer antiphatie tegen de vluchtelingen op en sterkt de PVV.
Als ik vandaag in mijn omgeving de mensen over het voorval in Oranje hoor praten zijn ze vol onbegrip over het besluit en de manier waarop dit wordt doorgedrukt. De reacties op de beveilinging van de staatsecretaris durf ik hier niet eens te plaatsen.