Net als voorstaande posters is mij geen nieuwe regelgeving bekend. Bekendmakingen geschieden ook altijd via publicatie in de Staatscourant en daar heb ik er ook nog niets over gelezen. Wil niet zeggen dat het er niet aankomt maar ik vraag het mij wel af.
Dat gevoel bekruipt mij dus ook steeds meer "er is niets gewijzigd" maar, ik kan me ook niet voorstellen dat het verhaaltje van de bewuste diender zo maar "uit de lucht" gegrepen is. Hij heeft er tenslotte geen enkel belang bij om iets de wereld in te strooien wat niet klopt.
Vanuit de hobby en de daaraan gekoppelde specifieke interesse rond de OGS heb ik de afgelopen zes jaar wel geleerd dat regeltjes en regelgeving bij lange niet altijd met elkaar in overeenstemming zijn, verantwoordingen voor delen van de regelgeving vallen onder de verantwoording van verschillende ministeries en zelfs regionale en lokale overheden en derhalve er vele mensen zijn die de regelgeving zelf niet meer snappen.
Ik bedoel daarmee eigenlijk dat het gewoon bok lastig is om de juiste interpretatie van regelgeving helder te krijgen. Dat heb ik al meegemaakt met de aanvragen van de ontheffingen waar bijna elke overheid of daarvan afgeleide instantie er iets van leek te moeten vinden tot zelfs de RDW en VNG aan toe. Er zijn zelfs ontheffingen uitgegeven waar dezelfde overheidsdienst de ene keer positief oordeelde en de volgende aanvraag negatief en anders om. Ik heb zelfs van het ministerie I en M destijds het advies gekregen om het ene strafbare te vervangen voor het andere.
Het feit dat de regelgeving omtrent blauwe lampjes de laatste 6 jaar al minimaal 3x is veranderd werkt daar in elk geval niet aan mee en dan zullen we onderliggende gevolgen daarvan nog maar buitenbeeld laten.
Ieder van ons zal dus begrijpen dat bij de controle van gister
mijn nieuwsgierigheid hernieuwde voeding heeft gekregen. Daarnaast leek de vraag hier uit te zetten in eerste instantie de kortste klap om duidelijkheid te krijgen met als resultaat dat ik slechts mijn "onderbuik gevoel" bevestigd lijk te krijgen. Toch maar weer eens een mailtje naar I en M en V en J denk ik.