Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1295641 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2450 Gepost op: 12 februari 2010, 18:29:34
Klopt, viel mij ook op... Misschien omdat Noodhulp voertuigen van Groningen enkel amber flitsers aan de achterzijde van de lichtbalk hebben?  ::)
Achter de achter ruit 2 flitser of weg werken in de achterlicht units lijkt mij een mooie oplossing. Dan heeft het ook een functie met de klep gesloten...

Waarschijnlijk rijden ze daar met TM/CS (Federal Signal Vista) én gezien het feit dat het blauw wél boven de geopende achterklep uit komt en oranje niet valt je rondom oranje weg. Daarom is er gekozen om amber weg te werken in de kofferdeksel.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #2451 Gepost op: 12 februari 2010, 18:55:00
Waarschijnlijk rijden ze daar met TM/CS (Federal Signal Vista) én gezien het feit dat het blauw wél boven de geopende achterklep uit komt en oranje niet valt je rondom oranje weg. Daarom is er gekozen om amber weg te werken in de kofferdeksel.

Het zijn in Groningen voornamelijk Whelen-daksets, in elk geval voor de noodhulp. Hoewel de TM/FS steeds meer zijn intrede doet. Zag laatst een Transporter van de Verkeersondersteuning met een FedSig Arjent. (zag de foto ook staan op BlauwBlik.nl)

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2452 Gepost op: 12 februari 2010, 21:40:21

De meeste Noodhulp voertuigen korps Groningen van het type Touran zijn uitgerust zoals deze:

Bron BlauwBlik.nl

Inmiddels zijn er ook enkele vervangen en geleverd met 1 amber pit boven op de balk.
Er rijden wel enkele Golfjes, Polo's en Astra's rond met de Vista balk in Groningen...

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #2453 Gepost op: 13 februari 2010, 18:54:03
Hoi,
Daarom monteren ze tegenwoordig ook veel blauwe flitsers in de achterklep...
Zodat er toch naar achter zichtbare lampen zijn, als klep openstaat.
Groeten, Ruud

Kan ook simpeler en goedkoper; gewoon de onderbak hoger maken, de laatste Barclays voor de Golf-5 zijn zoals deze:

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #2454 Gepost op: 14 februari 2010, 18:35:17
Zijn de nieuwe Touran's in Amsterdam ook bepantserd? Die van Meer en Vaart wordt beweert van wel.

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #2455 Gepost op: 14 februari 2010, 21:37:14
Gelukkig niet! Dan zou hij helemaal niet meer vooruit komen.
Meer&Vaart heeft een eigen VRT die wel is bepantserd.
Maargoed, het blijft de politie.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #2456 Gepost op: 14 februari 2010, 22:03:34
Thanks, ik zei ook al dat het me nogal heeeeeeel sterk leek. Maargoed je weet maar nooit bij die politie ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2457 Gepost op: 14 februari 2010, 22:43:41
Thanks, ik zei ook al dat het me nogal heeeeeeel sterk leek. Maargoed je weet maar nooit bij die politie ;)

Je hebt een verschil tussen de bepantsering van een VRT voertuig en de bepantsering van een dienstvoertuig.
Zo zijn er wel korpsen die de voorportieren (en evt. tussenschot) bepantseren. Welke korpsen dit zijn laten we lékker buiten beschouwing  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2458 Gepost op: 14 februari 2010, 23:41:02
Ik was in de veronderstelling dat het overgrote deel van de opvallende surveillancewagens bepanserd is (voorportieren)...

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #2459 Gepost op: 15 februari 2010, 18:57:15

Soort voertuig: DHV
Merk voertuig: Volkswagen Transporter
Wagenparknummer: 1735
District: -
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: Wordt gesleept door een takelwagen van de politie zelf
Brandweer Papendrecht