Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1290004 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4270 Gepost op: 25 oktober 2014, 22:51:57
Al onze nieuwe Tourans worden direct ingezet in de noodhulp. Direct pedal to the metal. Hele nacht stilstaan snel ramen krabben en dan met min 15 ineens volgas een spoedrit. Ze zijn eerlijk gezegd nog nooit echt stuk gegaan. Tis best goed spul. Alleen onderhoud, keer een pakkingkje, en een keertje bij een beurt wat olie erbij maar nooit tussentijds... verder niks aan het handje! Zegt wat over de kwaliteit. De Slopel Defectras en Zafiras die we hadden waren niet tegen politiegeweld bestand en stonden voortdurend bij de garage. Diverse motorswaps, versnellingsbakken, koppeling, turbos, computers. Echt alles ging stuk.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #4271 Gepost op: 26 oktober 2014, 00:11:34
Citaat van: EvEs link=msg=1304145 date=1414228367
Wat moet ik me bij inrijden voorstellen? Dat er geen noodhulp mee gedaan wordt? Of dat er geen spoedritten worden gereden? Wij kregen in 1 keer 3 nieuwe voertuigen in de noodhulp. Geloof maar niet dat daar anders mee omgegaan werd dan met een Touran met 175.000 km. Inrijden lijkt me ook niet meer helemaal van deze tijd :-)
Wij kregen het verzoek de eerste 1000 km geen spoedritten er mee te rijden. Dus wordt dit voertuig niet als 1 van de 2 noodhulpvoertuigen gebruikt, maar als surveillancevoertuig. Je kunt je afvragen wat het verschil is, want als dat voertuig het dichtst bij is dan gaatie gewoon prio 1 onderweg.

Wie dat overigens ook verzint, een politieauto de eerste 1000 km verbieden om hard te rijden...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4272 Gepost op: 26 oktober 2014, 00:25:39
Citaat van: YNPD link=msg=1304380 date=1414275094
Wie dat overigens ook verzint, een politieauto de eerste 1000 km verbieden om hard te rijden...

Bij ons (in dezelfde ''regio'') hebben we een NH-voertuig in 2 dagen ingereden, even heen en weer naar het drie landenpunt, rondje Nederland en binnen 2 dagen operationeel.
Deze auto heeft ook wat minder technische probleempjes als de niet ingereden voertuigen is mij opgevallen....

Als een dienstauto aan het team wordt uitgeleverd proberen we die 1000km buiten de ''noodhulp'' te doen, dat was dit keer niet mogelijk i.v.m. tekort aan voertuigen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #4273 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:06:27
Huh, een tekort aan voertuigen maar dan wel heen en terug naar Limburg kunnen?


Gast

  • Gast
Reactie #4274 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:10:50
Nee, lezen is een kunst, NIET naar Limburg kunnen vanwege het voertuig-tekort en als zodanig dus NIET het voertuig kunnen inrijden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4275 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:45:56
Overigens zegt men (de importeur) dat inrijden niet nodig is.
Experts zijn er echter niet helemaal uit, de een zegt van wel, de ander van niet.
Feit is wel dat het zéker geen kwaad kan om alle draaiende delen van een voertuig op elkaar in te laten wennen zonder dat de olie direct naar 110c wordt gestookt en de motor 4000 toeren draait...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,374
Reactie #4276 Gepost op: 26 oktober 2014, 09:44:52
Vroegah zat er bij aflevering ook speciale inloop motorolie in het carter die er na 1000 km uitmoest...Tegenwoordig worden motoren op de fabriek al "ingewerkt" en zit er synthetische olie in, dus is hij eigenlijk al gereed voor normaal gebruik.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4277 Gepost op: 27 oktober 2014, 01:55:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1304360 date=1414270317
Al onze nieuwe Tourans worden direct ingezet in de noodhulp. Direct pedal to the metal. Hele nacht stilstaan snel ramen krabben en dan met min 15 ineens volgas een spoedrit. Ze zijn eerlijk gezegd nog nooit echt stuk gegaan. Tis best goed spul. Alleen onderhoud, keer een pakkingkje, en een keertje bij een beurt wat olie erbij maar nooit tussentijds... verder niks aan het handje! Zegt wat over de kwaliteit. De Slopel Defectras en Zafiras die we hadden waren niet tegen politiegeweld bestand en stonden voortdurend bij de garage. Diverse motorswaps, versnellingsbakken, koppeling, turbos, computers. Echt alles ging stuk.

Dat is ook mijn ervaring met de Touran. Prima van kwaliteit!  O0
Was dat bij Volvo ook maar zo goed, die worden nota bene wel ingereden!  e050


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4278 Gepost op: 27 oktober 2014, 09:25:00
En in de fabriek draait elk geproduceerd blok ook enige tijd op de testbank he! Om alle nieuwe motordelen op elkaar in te laten slijten. Gebeurt met elk blok.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #4279 Gepost op: 27 oktober 2014, 11:01:45
Citaat van: RS6 link=msg=1304631 date=1414371336
Dat is ook mijn ervaring met de Touran. Prima van kwaliteit!  O0
Was dat bij Volvo ook maar zo goed, die worden nota bene wel ingereden!  e050

Een kleine kanttekening bij het bovenstaande: het blok van de Volvo levert an sig weinig tot geen problemen. ok, het heeft niet genoeg vermogen, maar dat is een ander verhaal. De problemen "van het blok" is de turbo en de koppeling van de turbo naar het blok en niet zo zeer het blok zelf. En idd, de Volvo wordt ingereden. Dan heeft ie iig de eerste 500 km nog een beetje het "reisauto" gevoel 998765