Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1304357 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

Jeroen1982

• Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #4420 Gepost op: 9 juli 2015, 11:58:25
Citaat van: flowcop link=msg=1361112 date=1436415846
Terugkomend op de afbeeldingen van CityGis etc. Zit er in de nieuwe voertuigen die hier mee uitgerust worden nu WEL een radio of gaan ze gewoon door met die dingen eruit te laten halen?

Nee hier zit GEEN radio in. We hebben in Assen de playground auto (pilot-testvoertuig) en daar zit geen radio in. Landelijk is besloten dat er in noodhulpvoertuigen geen radio komt vanwege het risico dat men de mob. niet hoort e.d..

Persoonlijk snap ik dat igv. Randstedelijke gebieden, maar voor het buitengebied waar het over het algemeen veel rustiger is lijkt me een radio een mooie toevoeging.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4421 Gepost op: 10 juli 2015, 01:23:50
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1361151 date=1436435905
Landelijk is besloten dat er in noodhulpvoertuigen geen radio komt vanwege het risico dat men de mob. niet hoort e.d..

Ja, en we zijn natuurlijk te dom om zelf boxjes aan te schaffen... Manmanman...

Drenthe_Roden

• Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #4422 Gepost op: 11 juli 2015, 02:02:15
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1361151 date=1436435905

Nee hier zit GEEN radio in. We hebben in Assen de playground auto (pilot-testvoertuig) en daar zit geen radio in. Landelijk is besloten dat er in noodhulpvoertuigen geen radio komt vanwege het risico dat men de mob. niet hoort e.d..

Persoonlijk snap ik dat igv. Randstedelijke gebieden, maar voor het buitengebied waar het over het algemeen veel rustiger is lijkt me een radio een mooie toevoeging.
Citaat van: Maxx link=msg=1361269 date=1436484230
Ja, en we zijn natuurlijk te dom om zelf boxjes aan te schaffen... Manmanman...

In de nieuwe noodhulpauto ( met citygis en bevraging ) zit Indd geen radio. De agenten hadden het idee om zo'n badkamerradio op batterijen erin te leggen.  :)
Eerst zien, dan geloven.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #4423 Gepost op: 11 juli 2015, 09:55:19
Ik heb zelf maar een bluetooth boxje aangeschaft... Gelukkig staan er nog voertuigen op het bureau met radio zoals de onopvallende voertuigen en de niet LAPV voertuigen.

Ik kan in ieder geval zeggen dat de radio echt totaal niet luid staat en boven het geluid van de mobilifoon uit komt als ik rond rijd. Als er een melding komt gaat de radio sowieso op volume 0 zodat ik fatsoenlijk mee kan luisteren, niet meer dan logisch lijkt.

En dan beslist iemand anders dat de radio er uit moet omdat we dan beter meeluisteren... Ik heb er nog steeds geen begrip voor!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4424 Gepost op: 11 juli 2015, 11:13:39
Ik snap het probleem allemaal niet zo met die radio hoor, ik ben nooit gewend geweest om met een radio te werken en nu ik in een landelijk gebied werk mis ik hem ook niet echt eigenlijk. Dat het leuk is om te luisteren als het stil is 's-nachts snap ik ook wel, maar sommigen doen net alsof het een primaire levensbehoefte is.

Voordat collega's allerlei dure zaken gaan aanschaffen, er zijn twee manieren om de radio gewoon via je telefoon te laten werken: bluetooth streamen via de parrot (die zitten bij ons standaard ingebouwd) of even het blindplaatje verwijderen, daar vind je een jackplug. Voor een euro heb je bij de action een verlengstekkertje van een meter, die kun je precies door het bovenste gaatje van het blindplaatje krijgen: et voila, kan direct in je telefoon worden ingeplugt voor geluid op de autoboxen!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #4425 Gepost op: 12 juli 2015, 10:35:18
Citaat van: silque link=msg=1361457 date=1436606019
... of even het blindplaatje verwijderen, daar vind je een jackplug. Voor een euro heb je bij de action een verlengstekkertje van een meter, die kun je precies door het bovenste gaatje van het blindplaatje krijgen: et voila, kan direct in je telefoon worden ingeplugt voor geluid op de autoboxen!

Ik heb daar wel eens gekeken maar vond alleen een ISO stekker. Dat was wel een Transporter. Ligt er gewoon een 3.5mm male Jackplug bij ja?!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4426 Gepost op: 12 juli 2015, 11:54:49
Jup, bij ons wel. Als jullie andere navigatie/citygis gebruiken kan hij daar wellicht in gebruik zijn.
Bij ons zit er gewoon een zwarte plastic plaat over de plek waar de radio 'zat'.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4427 Gepost op: 12 juli 2015, 13:40:20
Wees er snel bij, want alles wordt PBS. Dubbel scherm dus. Dan kan je er niet meer makkelijk bij...

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #4428 Gepost op: 12 juli 2015, 14:07:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1361622 date=1436701220
Wees er snel bij, want alles wordt PBS. Dubbel scherm dus. Dan kan je er niet meer makkelijk bij...

Alles kan los!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4429 Gepost op: 13 juli 2015, 09:53:21
Gezien de PM's die ik heb gekregen zal ik vanmiddag even een foto maken van hoe het bij ons eruit ziet.  Een collega heeft voor 60 cent (!) een 3.5 mm jack kabel gekocht.

Je hebt een torx imbus nodig om de blindplaat eruit te halen. Allereerst haal je het plastic afdekplaatje wat rondom de metalen 'blindplaat' zit weg, dit kun je voorzichtig eraf trekken of omhoog tillen zodat je bij de schroeven komt. Er zitten 4 torx schroeven, die maak je los waardoor je de metalen blindplaat kunt verwijderen.
Vervolgens is de 3.5 mm jack kabel aangesloten op het blauwe kastje van de Bury (achter de blindplaat) en de kabel door het bovenste gaatje van de blindplaat gehaald. Alles weer dichtgeschroefd et voila, je hebt geluid uit je telefoon/mp3/iPodradio over de auto luidsprekers.

Dit heeft natuurlijk wel als vereiste dat je een Bury aansluiting hebt, maar ik geloof dat dit standaard is in de politie auto's.