GRIP 1 Zeer grote brand (restaurant) Haagdijk - Breda 19-11-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (restaurant) Haagdijk - Breda 19-11-2015  (gelezen 9453 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #30 Gepost op: 19 november 2015, 22:57:01
Veiligheidsregio MWB
‏@VRMWB 2m2 minutes ago

#Breda ivm rookontwikkeling brand Haagdijk is advies ramen, deuren sluiten en ventilatie uit. NL-alert bericht met dit advies volgt.

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #31 Gepost op: 19 november 2015, 23:00:31
Veiligheidsregio MWB
‏@VRMWB 17s18 seconds ago

Hoogwerkers in stelling gebracht, waterwinning loopt goed bij brand Haagdijk #Breda. Omwonenden #blijfuitderook.

Fireball

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 19 november 2015, 23:00:44
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1386115 date=1447969923
De rook gaat naar het noorden is de melding. Ga je dan in het zuiden onder de wind meten.

Ik weet niet hoe men in MWB werkt, maar bij ons worden de meetploegen veelal eerst in positie gebracht op een bovenwindse uitgangsstelling. Vervolgens worden ze doorgestuurd naar een bepaald meetpunt.

Spartan

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 19 november 2015, 23:01:16
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1386120 date=1447970158
Was me niet opgevallen. Ben mijn kleren aan het klaar leggen. Zal wel op mogen komen.

begrijpelijk, het is ook al laat :)

TheFlie

• Forum gebruiker
  • Het leven is als een droom, genieten dus!
Reactie #34 Gepost op: 19 november 2015, 23:01:56
Drukte op de meldkamer gok ik zo, ze hebben er naast de brand ook een ongeval op de snelweg bijgekregen met beknelling.

Maar even een vraagje gezien ik er verder geen berichtgeving over lees, de brand woedt aan de achterzijde volgens eerdere berichten en de brand bestrijden ze van voor- en achterkant. Betekent dit dat de brand naar voren aan het uitbreiden is/was?  (afgezien van het feit dat je zonder blussing een uitbreiding geen belemmering geeft)

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #35 Gepost op: 19 november 2015, 23:04:08
Citaat van: Spartan link=msg=1386128 date=1447970476
begrijpelijk, het is ook al laat :)
Of met een brand die ZGB is. Heb nu ook een oproep mag me nuttig gaan maken. Gelukkig zo op de kazerne. Woon in de gemeente Breda.

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #36 Gepost op: 19 november 2015, 23:09:58
Citaat van: TheFlie link=msg=1386129 date=1447970516
Drukte op de meldkamer gok ik zo, ze hebben er naast de brand ook een ongeval op de snelweg bijgekregen met beknelling.

Maar even een vraagje gezien ik er verder geen berichtgeving over lees, de brand woedt aan de achterzijde volgens eerdere berichten en de brand bestrijden ze van voor- en achterkant. Betekent dit dat de brand naar voren aan het uitbreiden is/was?  (afgezien van het feit dat je zonder blussing een uitbreiding geen belemmering geeft)
Door de ruimte kun je alleen van de voorkant en achterkant bij de brand voor de blussing. Daarbij weinig ruimte in de straten aan de voorkant en achterzijde .

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #37 Gepost op: 19 november 2015, 23:38:24
Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB
2 min2 minuten geleden
Brand Haagdijk #Breda is meester. Nu nog nablussen en controleren. Dat kan nog even duren; brand in oude panden kan soms blijven sluimeren.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #38 Gepost op: 20 november 2015, 05:20:14
Op twitter zag ik deze tweet met bijbehorende foto:

Roos Roefs ‏@RoosRoefs  5 u5 uur geleden Breda, Noord-Brabant
Als je grootste nachtmerrie werkelijkheid wordt. Gelukkig zijn we veilig &hebben we elkaar. #haagdijk #breda #brand
https://pbs.twimg.com/media/CUNaJw2WUAAczjq.jpg:large

Kan iemand mij vertellen wat hier gebeurd? Binnenbrand op de begaande grond, uitslaande brand op het 2de verdiep. 1ste verdiep geen zichtbare brandverschijnselen.

Puur uit interesse en niet speculatief bedoeld, kan iemand een reden noemen waarom er op het eerste verdiep nog niets aan de hand lijkt? Kan dat bijvoorbeeld door schoorsteeneffect in een afzuiging komen? Of is er een andere logische reden te vinden?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Abarth

• Manschap B
  • Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 20 november 2015, 05:36:13
als ik ff snel bekijk, lijkt het rookgassen die via een gang oid in een andere ruimte komt en rookgassen zijn heet en daar ik contact komt met zuurstof en daar gaat ontbranden.