Vijf nieuwe hoogwerkers voor brandweer Midden West Brabant

Auteur Topic: Vijf nieuwe hoogwerkers voor brandweer Midden West Brabant  (gelezen 6685 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #10 Gepost op: 13 december 2015, 17:19:50
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1391715 date=1450022810
De ervaringen zijn fantastisch als ze werken.
O0 0098 ;D


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 13 december 2015, 17:22:06
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1391715 date=1450022810
Je bent toch met mijn eens dat je wel door moet kunnen rijden zeker in flauwe bochten. Deze worden nu genomen met zeer lage snelheid.

Hoe lage snelheid kan je rijden dan? En wat zou je willen? Een hoogwerker is gewoon zwaar en het hoogtepunt ligt gewoon hoog. Daar moet je je rijstijl gewoon op aanpassen. In bochten moet je gewoon zachter rijden. Het is leuk als je als Max verstappen door de bochten zou willen. Maar dan ben jij bij het verkeerde team gegaan.  >:D

Wat is de drempel dan kwa snelheid? Ligt dit zoveel lager dat bij andere hoogwerkers?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #12 Gepost op: 13 december 2015, 20:43:44
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1391718 date=1450023726
Hoe lage snelheid kan je rijden dan? En wat zou je willen? Een hoogwerker is gewoon zwaar en het hoogtepunt ligt gewoon hoog. Daar moet je je rijstijl gewoon op aanpassen. In bochten moet je gewoon zachter rijden. Het is leuk als je als Max verstappen door de bochten zou willen. Maar dan ben jij bij het verkeerde team gegaan.  >:D

Wat is de drempel dan kwa snelheid? Ligt dit zoveel lager dat bij andere hoogwerkers?

Helemaal mee eens. Er kan altijd iets door derden gebeuren, maar als door toedoen van een prio 1 chauffeur een voertuig omslaat door te hard rijden in bochten is er naar mijn mening geen enkel excuus. Dan ben je gewoon niet geschikt om op zo'n voertuig te rijden ! Maar oeps : gaat dit topic daarover ?


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #13 Gepost op: 13 december 2015, 20:57:26
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1391718 date=1450023726
Hoe lage snelheid kan je rijden dan? En wat zou je willen? Een hoogwerker is gewoon zwaar en het hoogtepunt ligt gewoon hoog. Daar moet je je rijstijl gewoon op aanpassen. In bochten moet je gewoon zachter rijden. Het is leuk als je als Max verstappen door de bochten zou willen. Maar dan ben jij bij het verkeerde team gegaan.  >:D

Wat is de drempel dan kwa snelheid? Ligt dit zoveel lager dat bij andere hoogwerkers?

De drempel qua snelheid is niet te zeggen, dat hangt van vele factoren af.
Denk hierbij aan merk voertuig, type vering, hoogte van draaikrans (zwaarste punt voertuig), etc etc.
Je hebt hoogwerkers die op een zogenaamde "bus chassis" is opgebouwd, deze hebben een laag zwaartepunt, maar ook hoogwerkers die zijn opgebouwd op een normaal chassis.
Hoe hoger je zwaartepunt van je draaikrans des te langzamer en doordachter je bochtwerk zal moeten nemen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #14 Gepost op: 13 december 2015, 21:57:10
Primair is van belang de ligging van het zwaartepunt in hoogte. Kan worden berekend en ook middels een hellingproef worden bepaald.
Vwb het bochtenwerk, het sturen,lijkt mij van belang de ligging van het zwaartepunt in lengte.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #15 Gepost op: 14 december 2015, 23:40:36
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1391718 date=1450023726
Wat is de drempel dan kwa snelheid? Ligt dit zoveel lager dat bij andere hoogwerkers?
In veel gevallen kan je met de HW van Bergen op Zoom of Roosendaal bij scherpe bochten stapvoets een bocht nemen. Bij flauwe bochten zeer ruimen draai bogen kan je vaak niet harder dan 30 km/u. Waar je bij de andere zeker de twee uit Tilburg veel sneller kan rijden. Scherpe bochten kan je redelijk vlot nemen. Flauwe bochten kan je makkelijk met 60 km/u nemen.

De Breda, Moerdijk en Oosterhout liggen kwa snelheid onder die van Tilburg, maar zeker acceptabel. Flauwe bochten rij je door met 55 km/u en scherpe bochten kan je redelijk vlot nemen.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #16 Gepost op: 27 december 2015, 20:54:48
Van de site van Kenbri.

5 Bronto's voor Midden- en West-Brabant
In oktober verstrekte Brandweer Midden- en West-Brabant Kenbri de opdracht voor de levering van in totaal vijf brandweerhoogwerkers inclusief 15 jaar onderhoud.

Deze Bronto Skylift F32 RPX hoogwerkers hebben een werkhoogte van 32 meter en worden opgebouwd op 3-assige Scania

P chassis. De hoogwerkers zullen onder meer voorzien worden van een eigen bluspomp en een ultra hogedruk blussysteem met eigen watertank.

De eerste vier hoogwerkers zullen in het vierde kwartaal van 2016 geleverd worden, de vijfde uiterlijk in 2018.

Bron> Kenbri
http://www.kenbri.nl/NL/Home/Nieuws/Nieuws/C111215/a?action=tree&astab=Home&aspath=20933_20940_20941_25994&asview=detail