zou goed kunnen dat ze de voorkeur geven aan Nederlands opgeleide SEH verpleegkundigen, maar er is een duidelijk tekort aan Nederlandse SEH verpleegkundigen
Van de contactpersonen van zowel de SEH en Ambulancedienst hoor ik positieve geluiden aangaande werkgelegenheid en kansen om de opleiding tot ambulanceverpleegkundige te kunnen volgen
persoonlijk ben ik nu aan het solliciteren bij zowel het Universitair ziekenhuis in Brussel en Leuven, voorkeur is voor mensen met de Banaba opleiding, maar met voldoende (relevante) werkervaring is het niet altijd noodzakelijk
Wanneer je deze opleiding af hebt gerond, is het geen enkel probleem om aan het werk te komen in Belgie ivm veel vraag (en verwachting tot nog meer tekorten (en evt. Nederland).
Wat ik zelf een bijkomend voordeel van België vindt, is dat aan de functie op de Spoed er ook diensten op de MUG dienst gekoppeld zijn (Belgische vorm van ons MMT) en naast de MUG diensten ook in de vorm van PIT teams (prehospitaal interventie team); vergelijkbaar met de functie van Nederlandse ambulanceverpleegkundige zeg maar