Hi,
Ik heb zelf ook gesolliciteerd, en ik hoef alleen nog mijn medishe keuring+sport test te doen.
Misschien kan ik je er een beetje bij helpen om te vertellen hoe ik het heb ervaren.
Nadat je het boekwerk op de post hebt gedaan wordt je uitgenodigd voor een taaltest, daarna volgt er een uitnodiging voor het psychologische gesprek. De taaltest spreekt voor zich, wat oefeningen omtrent je woordenschat en spelling. Het psychologische gesprek is een gesprek dat je voert met 2 mensen, ze kijken hier wat voor persoon je bent en wat je doet. Ik heb ongeveer een uur gepraat met de psycholoog, het gaat er met namen om dat je eerlijk antwoordt geeft op de vragen. Als je er positief doorheen komt wordt je uitgenodigt voor een korpsgesprek, dit is een gesprek waar gevraagt wordt om je motivatie en kijken ze naar je kennis over de KMAR en Defensie . Je kan je hier op voorbereiden om info op te zoeken over de taken en nieuws omtrend defensie en de KMAR, ook is het van belang om goed geinformeerd te zijn wat de marechaussee beveiliger precies doet. Hierna volgt de medishe keuring en sport test, die ik zelf dan nog moet doen.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, en mocht je nog vragen hebben mag je die altijd stellen
Gr