Sollicitatie Marechaussee beveiliger

Auteur Topic: Sollicitatie Marechaussee beveiliger  (gelezen 11450 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wijkiepedia

• koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #10 Gepost op: 24 december 2015, 23:43:33
Citaat van: Mo link=msg=1393268 date=1450704437
Hoi Aaron,

Bedankt voor je info. Inmiddels heb ik de uitnodigingen van de taaltest en PO al binnen. Het schiet lekker op.. Zijn er al vorderingen in jou selectietraject?

groetjes

Hi,

Mijn medische keuring inmiddels gehad, en ik ben nu aangenomen onder voorbehoud van antecedenten onderzoek. Begin januari hoor ik het defenitief, maar aangezien ik geen boef ben kan ik stiekem wel al een feestje vieren🎉.

Suc6 met jouw keuring.

Gr

Mo

• Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #11 Gepost op: 25 december 2015, 18:15:59
Citaat van: Aronvanwijk link=msg=1394064 date=1450997013
Hi,

Mijn medische keuring inmiddels gehad, en ik ben nu aangenomen onder voorbehoud van antecedenten onderzoek. Begin januari hoor ik het defenitief, maar aangezien ik geen boef ben kan ik stiekem wel al een feestje vieren🎉.

Suc6 met jouw keuring.

Gr

Klink goed.. Gefeliciteerd!!👍
Als je geen rare dingen op je kerfstok hebt, moet dat zeker goed komen. Wat vond je zelf van de keuring?

Mo

• Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2015, 18:39:06
Citaat van: stuart link=msg=1394037 date=1450983667
hey

ben nu 3 jaar werkzaam als Marechaussee-Beveiliger. de keuring kan ik me nog wel aardig herinneren.
Als er vragen over bepaalde dingen zijn stel ze gerust.

gr

Hey Stuart,

Bedank voor je reactie. Fijn dat ik je wat vragen kan stellen.

Kun je wat vertellen over het geneeskundig onderzoek. Wat zij hier ongeveer van je verwachten als je solliciteert op de functie Marechaussee-Beveiliger?

Even los van de keuring. Is het in elk geval zo dat je eerst diensten vervuld bij een van de Koninklijke Paleizen of wordt er ook wel eens een uitzondering gemaakt?

Groetjes,

stuart

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #13 Gepost op: 26 december 2015, 04:32:33
Citaat van: Mo link=msg=1394157 date=1451065146
Hey Stuart,

Bedank voor je reactie. Fijn dat ik je wat vragen kan stellen.

Kun je wat vertellen over het geneeskundig onderzoek. Wat zij hier ongeveer van je verwachten als je solliciteert op de functie Marechaussee-Beveiliger?

Even los van de keuring. Is het in elk geval zo dat je eerst diensten vervuld bij een van de Koninklijke Paleizen of wordt er ook wel eens een uitzondering gemaakt?

Groetjes,

Bij de medische keuring  wordt je op verschillende  onderdelen gekeurd. De functie van Marechaussee beveiliger  heeft niet hele strenge eisen. Een gezonde  man/vrouw zou het dus moeten kunnen halen.

Ook zal op de dag van de medische  keuring een sporttest plaatsvinden deze bestaat  uit een conditie test op een fiets en een kracht test.

Na het behalen van de opleiding zal je geplaatst  worden op een wachtbrigade. Dit is ook je starters functie. Meestal is dit brigade  Den Haag Beveiliging omdat hier meeste pesoneel voor nodig is om de paleizen te beveiligen.

Stuart

Mo

• Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #14 Gepost op: 27 december 2015, 17:52:03
Citaat van: stuart link=msg=1394212 date=1451100753
Bij de medische keuring  wordt je op verschillende  onderdelen gekeurd. De functie van Marechaussee beveiliger  heeft niet hele strenge eisen. Een gezonde  man/vrouw zou het dus moeten kunnen halen.

Ook zal op de dag van de medische  keuring een sporttest plaatsvinden deze bestaat  uit een conditie test op een fiets en een kracht test.

Na het behalen van de opleiding zal je geplaatst  worden op een wachtbrigade. Dit is ook je starters functie. Meestal is dit brigade  Den Haag Beveiliging omdat hier meeste pesoneel voor nodig is om de paleizen te beveiligen.

Stuart

Hoelang zal je de startfunctie uitoefenen? (eventueel in jou geval)
Ik heb eerder begrepen dat dit verschilt per persoon en plaatsen bij een andere brigade. Dat dit qua duur kan verschillen tussen de 6 en 18 maanden??

Alvast bedankt en Ik hoor graag van je  O0

stuart

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #15 Gepost op: 28 december 2015, 03:20:21
Citaat van: Mo link=msg=1394493 date=1451235123
Hoelang zal je de startfunctie uitoefenen? (eventueel in jou geval)
Ik heb eerder begrepen dat dit verschilt per persoon en plaatsen bij een andere brigade. Dat dit qua duur kan verschillen tussen de 6 en 18 maanden??

Alvast bedankt en Ik hoor graag van je  O0

Je startfunctie is 2 jaar.
Na 1 jaar mag je interesse  tonen in een andere functie en na 1.5 jaar mag je solliciteren .

Stuart

Wijkiepedia

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #16 Gepost op: 28 december 2015, 21:38:10
Citaat van: stuart link=msg=1394645 date=1451269221
Je startfunctie is 2 jaar.
Na 1 jaar mag je interesse  tonen in een andere functie en na 1.5 jaar mag je solliciteren .

Stuart

Hi stuart,

Ik zag in een filmpje dat de beveiligers ook dynamisch-toezich surveillances rijden in opvallende dienstvoertuigen, maar krijg je hiervoor dan ook de rijopleiding als beveiliger?. Tevens zag ik dat ze ook alle beveiligers tijdens de opleiding willen bijscholen tot BOA, en ok vroeg me af of jij dat ook hebt gehad.

Gr

Aron

stuart

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #17 Gepost op: 29 december 2015, 04:42:49
Citaat van: Aronvanwijk link=msg=1394928 date=1451335090
Hi stuart,

Ik zag in een filmpje dat de beveiligers ook dynamisch-toezich surveillances rijden in opvallende dienstvoertuigen, maar krijg je hiervoor dan ook de rijopleiding als beveiliger?. Tevens zag ik dat ze ook alle beveiligers tijdens de opleiding willen bijscholen tot BOA, en ok vroeg me af of jij dat ook hebt gehad.

Gr

Aron

Ja klopt,  De voortgezette  rijopleiding  zit  niet in de opleiding  van een marechaussee  beveiliger. Deze kan je inderdaad  wel krijgen dit is meer kwestie  dat het je gegund  moet worden.

Het plan is inderdaad  wel dat iedereen  BOA gaat worden maar ook hier moet het je weer gegund worden. Zo staat mijn cursus  BOA al een jaar goed gekeurd maar inplannen wordt niet gedaan.

Hou er maar rekening mee dat je deze na je opleiding  niet meteen  zal gaan krijgen.  

Stuart

Wijkiepedia

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #18 Gepost op: 29 december 2015, 12:06:09
Citaat van: stuart link=msg=1395015 date=1451360569
Ja klopt,  De voortgezette  rijopleiding  zit  niet in de opleiding  van een marechaussee  beveiliger. Deze kan je inderdaad  wel krijgen dit is meer kwestie  dat het je gegund  moet worden.

Het plan is inderdaad  wel dat iedereen  BOA gaat worden maar ook hier moet het je weer gegund worden. Zo staat mijn cursus  BOA al een jaar goed gekeurd maar inplannen wordt niet gedaan.

Hou er maar rekening mee dat je deze na je opleiding  niet meteen  zal gaan krijgen.  

Stuart

Hi stuart,

Thanks voor je antwoord, toevallig heb ik me boa al gehaald dus ben ik wel benieuwd of ik dan aangesteld kan worden of dat ik alles weer opnieuw moet doen maar dat hoor ik dan wel. Waar ben jij werkzaam en hoe bevalt het werk?

Gr

Aron

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 29 december 2015, 13:00:42
Waarom wil men beveiligers opleiden tot BOA en niet meteen AO. Zijn ze ook meteen breder inzetbaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein