Oke, dus de 1e van Haren compleet ter plaatse, de 2e met 4 man? Zij doen dus TS-4?
En dus 3 TS = grote brand..
Het lijkt er op dat meerdere leden van het forum graag zo hoog mogelijk willen opschalen willen. Er wordt vaak gespeculeerd over het geven van (zeer) grote brand en de diverse GRIP alarmeringen, en dan het liefst een zo hoog mogelijke opschaling.
Volgens mij is het nog altijd zo dat de leidinggevenden ter plaatse en/of meldkamer beoordelen of en hoe er opgeschaald wordt.
Het opschalen houdt in dat automatisch meerdere eenheden gealarmeerd worden, maar niet opschalen betekend niet dat er niet meerdere eenheden ingezet mogen worden.
M.a.w. opschalen geeft automatisch inzet van meerdere eenheden, maar andersom inzet van meerdere eenheden geeft niet automatisch een opschaling.
In de noordelijke (specifiek Drentse) situatie kan ik me heel goed voorstellen dat er meerdere TS-en gealarmeerd worden in de dagsituatie. Het zijn allemaal vrijwilligerskorpsen, waarbij het in de dagsituatie wel eens iets langer kan duren voor nr. 6 aanwezig is.
Daarnaast wordt in Drenthe de watervoorziening uitsluitend verzorgd via tankwagens of open water (dus meestal GWT). Bij een brand zoals deze worden extra tankwagens gealarmeerd. Het is lullig dat als de eerste TW leeg is, de stralen droogvallen en je moet wachten op water.