Dat is de
Sniffer. Op ongeveer 10 cm afstand blaas je gewoon in de trechter en als hij rood kleurt blaas je vervolgens op het normale voorselectie apparaat die ze op straat bij zich hebben en a.d.h.v. die indicatie die er dan uit komt kan het volgende gebeuren.
Zal gelijk proberen wat extra info te geven uit mijn hoofd.
Blaas je een P dan is er niks aan de hand en mag je Passeren.
Blaas je een P/A dan wordt er gekeken naar heb jij je RBW korter of langer dan 5 jaar. Heb je langer dan 5 jaar je RBW dan mag je verder rijden maar zit je wel op het randje van mazzel hebben.
Bij korter dan 5 jaar wordt je aangehouden en mag je pas na 21 minuten blazen op het ademanalyseapparaat die het aantal ug/l uitrekent. A.d.h.v. die uitslag kan je een boete krijgen, dan wel een boete en een rijverbod, dan wel wordt je RBW ter plekke ingevorderd en ben je hem minimaal 2 maanden kwijt en mag je uiteraard niks meer besturen waar een RBW voor vereist is.
Blaas je een F van Fail dan ben je ook fout en geldt bovenstaande zoals bij korter dan 5 jaar je RBW hebben maar dan is de tijd van je RBW hebben niet meer van toepassing.
Blaas je een A van Aanhouden dan ben je zeker heel erg fout en kan je alleen nog maar het beste er van hopen.
Bij een RBW korter dan 5 jaar wordt hij ingevorderd als je meer dan 350 ug/l blaast en bij meer dan 5 jaar vanaf 570 ug/l.
Volgens mij heb ik het zo wel compleet.