Oproep via de app van Hartslag.nu

Auteur Topic: Oproep via de app van Hartslag.nu  (gelezen 10004 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 25 december 2015, 12:29:31
Had ik gevraagd aan hartslagnu en hun antwoord was dat je via de app en via sms gealarmeerd wordt.
Dat de sms blijft is goed want de app alarmbox reageert wel op sms maar niet op de hartslagnu app

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 25 december 2015, 12:32:14
Citaat van: hansheesbeen link=msg=1394103 date=1451042255
Wat zijn mensen weer snel op hun tenen getrapt... mischien ben ik wel frb of mischien wel pleeg in vrije tijd of mischien nieuwsgierig of mischien wel cardioloog of mischien wel ehbo.... zucht niks veranderd hier de afgelopen jaren...

Zo dat was de frustratie...

de pieper is om daadwerkelijk de app te "controleren" of de alarmering goed gaat. Mijn ervaring is namelijk dat gps based melden van locaties via een app vaak mis gaat.
Volgens mij stellen mensen gewoon vragen? Daarnaast zou ik het ook in het geval dat je een van die zaken was erg vreemd vinden. Een verpleegkundige of cardioloog zal in zijn vrijetijd niet met een pieper achter reanimatiemeldingen aan gaan omdat ze weten wat mogelijke nadelen daarvan zijn. Dat zou niet bijster professioneel van die mensen zijn. Als je brandweer first responder bent kun je dat gewoon als antwoord geven op de vraag toch? Dat je EHBO'er bent zie ik in je profiel :).

Maar ondanks dat ik zou het risico loop je op eerste kerstdag te frustreren, wat echt niet mijn bedoeling is hoor, waarom ga je op reanimatiemeldingen die je op een pieper ziet af? Voor wie controleer je de app? Ben je betrokken bij het ontwikkelen van de app of ben je gewoon geïnteresseerd? Daarnaast neem ik aan dat als je de app wilt controleren, het toch niet nodig is om ook op de pieper melding af te gaan?

hansheesbeen

• EHBO / SIGMA
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2015, 13:05:09
Bouw al geruime tijd apps met onder andere locatie voorzieningen. Dat gaat met regelmaat mis qua verbindingen met servers en zo. Wat betreft naar de melding gaat... Dat is idd niet gebruikelijk. Maar als het om de hoek is en een mensenleven betreft dan ga ik wel eens. Betrof overigens een melding van de brw.  

Het vreemde in dit verhaal, en dat baart me zorgen, is dat de aflevertijd via de app 10 minuten NA de tijd in de melding van hartslag.nu was. De melding is dus nagenoeg gelijk verstuurd naar de brw en leken vanuit de GMK.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2015, 13:49:47
Het idee achter hartslagNU is toch juist dat het om meldingen om de hoek gaat?

Ben je betrokken bij de bouw van deze app? Het spijt me zeer, maar ik vind je antwoorden ontwijkend overkomen.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 25 december 2015, 13:51:25

Ik heb ook al wel meegemaakt dat ik al 1 a 2 minuten de sirenes hoorde voordat ik het smsje kreeg.

Dat is niet zo bijzonder. Ambu's rijden vaak direct al op moment dat melder nog aan de telefoon hangt.

Is de melding compleet dan zal daarna pas een inschatting en handeling komen voor het versturen van een sms.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 25 december 2015, 13:54:12
Tel daar de vertraging bij op van het feit dat de centralist eerst de melding voor de ambulance afhandelt en met de ambulance communiceert voordat ze hem doorzetten naar Hartslagnu, vervolgens de tijd van het daadwerkelijk versturen van het SMSje.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 25 december 2015, 14:39:40
Ik weet dat ze werken met directe inzet. Volgens mij rijden ze dan nog niet met ogs.
Heb ooit een keer een gesprek op het stadhuis gehad met een manager van de RAV die over hartslagnu ging en hij heeft verteld dat het moment van alarmeren eigenlijk gelijktijdig is.
Of hij heeft me tegen mij gelogen of er is de afgelopen anderhalf jaar wat veranderd of de alarmeringssystemen hebben gewoon vertraging.
De app geloof ik gelijk dat die vertraging kan hebben maar dacht dat de sms met voorrang werd behandeld en dus echt realtime was.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 25 december 2015, 14:44:07
Citaat van: hansheesbeen link=msg=1394103 date=1451042255
Wat zijn mensen weer snel op hun pik getrapt... mischien ben ik wel frb of mischien wel pleeg in vrije tijd of mischien nieuwsgierig of mischien wel cardioloog of mischien wel ehbo.... zucht niks veranderd hier de afgelopen jaren...

Al ben je verpleegkundige of cardioloog in je vrije tijd, dan ga je nog niet af op een melding op een P2000 pager als die niet voor jou specifiek bestemd is.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 25 december 2015, 14:45:12
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1394077 date=1451019667
Als iemand last heeft van hartfalen moet je ze helemaal niet reanimeren. Dat kan ook een reden zijn waarom je geen leken alarmeert voor hartfalen...

Niet reanimeren bij hartfalen? Waarom dan niet? Wat versta je onder hartfalen ;)...

pascal

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 25 december 2015, 14:51:23
Ik zelf ben lid van hartveilig wonen Apeldoorn en Ugchelen, Ik krijg meldingen door via sms en deze waren tot nu toe altijd nagenoeg gelijk aan melding van politie en ambulance, Bij zeker 90 % van de meldingen was ik eerder ter plaatse dan de hulpdiensten.