Dat hoeft niet, stel je hebt een melder die van buiten uit de brand in de schoorsteen ziet, en hij staat in de Huibevendreef kan het goed zijn dat hij die straat in eerste instantie heeft doorgemeld, vervolgens met de meldkamer nog aan de lijn de bewoners is gaan waarschuwen en toen heeft gezien dat het huis toegankelijk is via de Dalenstraat en het huisnummer 3 is, zal hij deze nieuwe situatie doorgegeven heeft aan de meldkamer, die vervolgens het inzetvoorstel weer heeft aangepast
Wanneer op de meldkamer duidelijk wordt dat het werkelijk adres binnen het verzorgingsgebied van een andere post valt (zoals jij in je post suggereert), dan wordt de andere post gealarmeerd en de eerst gealarmeerde post ontalarmeerd, tenzij die post al aanrijdend is. Dan wordt de adreswijziging en de eta besproken met de aanrijdende TS en aan de hand daarvan actie ondernomen. Het lijkt mij erg sterk dat dit van toepassing is, gezien de ligging van het incident ten opzichte van de brandweerposten Tilburg centrum en Tilburg Vossenberg.
Ik denk aan een dubbele melding. Twee melders en twee centralisten. Melder 1 belt vanaf de Huibevendreef, waarop centralist 1 de melding aanmaakt. Volgens KVT wordt de dichtstbijzijnde post Vossenberg gealarmeerd. Melder 2 belt vanaf (dichtbij) Dalenstraat 3, waarop centralist 2 een tweede melding van dit incident maakt. Volgens KVT wordt de eerstvolgende dichtstbijzijnde post gealarmeerd, wat post centrum blijkt te zijn.
In eerste instantie wordt dus gedacht dat het twee verschillende incidenten zijn. Vandaar dat de posten in verschillende incidentennetten zitten. Ik verwacht dat er een (aanrijdende) post is ontalarmeert (niet via P2000) wanneer bekend werd dat het hetzelfde incident betreft en dat er dus niet werkelijk 2x TS en 2x AL ter plaatse zijn geweest.