0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Daar staat niks in
In de Cao staat:max 14 nachtdiensten in een periode,max 32 nachtdiensten per 13 weken met dispensatie tot 35 nachten. na 3 nachten of meer 48 uur rooster vrij.Er staat dus niks in over hoeveel weken achtereen nachtdiensten men mag werken.
Een mobiel surveillant mag maximaal 35 nachtdienst draaien per 13 weken dispensatie tot 42 nachtdiensten
Dat komt gemiddeld neer op 3 nachtdiensten per week. Denk als ik dat tegen medewerkers ga zeggen en dat daarvan als gevolg hun uren naar beneden gaan dat ik heel opstandige medewerkers ga krijgen. Want dan zit ik wel aan hun brood. Met nachtdiensten verdiennen ze ook meer toeslagen bovenop hun uurloon (net als weekendtoeslag, avond en nachttoeslag). Vraag me ook terdege af of dit bovenstaande regeltje uit de CAO eigelijk wel wordt toegepast in de werkelijkheid. Weet dat 99% van de bedrijven wel meer dan 3 nachtdienst per week geven aan de medewerkers. Ook bij het bedrijf waar jij werkzaam voor bent Thijs. En nu kunnen we wel zeggen van in de CAO staat het zo, maar als de medewerkers daardoor minder kunnen werken, en dus minder brood op de plank krijgen, dan heeft iedereen daar eigenlijk maling aan. En vooral de medewerker!