GRIP 1 (verwarde man dreigt met zelfverbranding) Kannenburg - Deventer 22-01-2016

Auteur Topic: GRIP 1 (verwarde man dreigt met zelfverbranding) Kannenburg - Deventer 22-01-2016  (gelezen 4803 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

• Gast
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1401488 date=1453557436
De ervaring leert dat ze op de meldkamer in Apeldoorn over het algemeen vrij secuur om gaan met dit soort meldingen. Inzetten ter assistentie van de politie worden in 9 van de 10 gevallen over P2000 verstuurd als 'PRIO 1 Inmelden C2000' zonder adres e.d. Dat bij dit incident de adresgegevens mee zijn gegaan is een uitzondering, dat zie je niet vaak.  ::)

Ass. politie voldoet in deze, er brand inmiddels (nog) niet, het kan nog alle kanten op dan. Eventueel een toevoeging richting de bevelvoerder om even contact op te nemen met de alarmcentrale, telefonisch wel te verstaan dit voorkomt lange verhalen op de kanalen.

Rens Hulman

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
Video van de aanhouding:

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Verwarde man dreigt zichzelf en zijn woning in brand te steken

Laatste update:23-01-2016 | 11:36

Deventer - Op vrijdagavond 22 januari dreigde een 42-jarige man zichzelf en zijn woning aan de Kannenburg in brand te steken. Met behulp van familieleden kon de man uit de woning worden gepraat en worden aangehouden.

Even voor 17.30 uur kreeg de politie de melding dat er in een woning aan de Kannenburg iemand zichzelf en zijn woning in brand dreigde te steken. Toen de politie ter plaatse kwam was de man in de woning. Hij weigerde met de politie te praten, maar het was te zien dat hij inderdaad dreigde brand te stichten. Hierop zijn omliggende woningen ontruimd. Uiteindelijk lukte het familieleden om met de man in contact te komen en hem naar buiten te praten. Daar werd hij aangehouden. Hij is in de loop van de avond door de politie overgedragen aan hulpverleners. Na de aanhouding konden de buren weer terug naar hun woningen.
Samen sterk in de hulpverlening!

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Citaat van: Breathe link=msg=1401494 date=1453558408
Ass. politie voldoet in deze, er brand inmiddels (nog) niet, het kan nog alle kanten op dan. Eventueel een toevoeging richting de bevelvoerder om even contact op te nemen met de alarmcentrale, telefonisch wel te verstaan dit voorkomt lange verhalen op de kanalen.

Wat is nou het probleem? Heb je informatie dat e.e.a. bij de betrokken/opgeroepen hulpverleners onduidelijk was?

En waarom is er per sé een toevoeging in de P2000-melding nodig om telf. contact op te nemen? Als er staat ''inmelden'' o.i.d. en vervolgens wordt er bij het inmelden gezegd ''Goedemorgen 2830, of u even deze kant op kunt bellen?'', lijkt mij dat ook een vrij duidelijke manier van communiceren.
If you can dream it, you can do it.

guest12562

• Gast
Citaat van: Jims link=msg=1401516 date=1453565912
Wat is nou het probleem? Heb je informatie dat e.e.a. bij de betrokken/opgeroepen hulpverleners onduidelijk was?

En waarom is er per sé een toevoeging in de P2000-melding nodig om telf. contact op te nemen? Als er staat ''inmelden'' o.i.d. en vervolgens wordt er bij het inmelden gezegd ''Goedemorgen 2830, of u even deze kant op kunt bellen?'', lijkt mij dat ook een vrij duidelijke manier van communiceren.

Daar gaat het niet om, het gaat om de melding brandgerucht welke niets toevoegt en alleen maar vragen oproept, ik ben dus voor juist niet zo moeilijk doen.

The king of paramedic

• Meldkamer medewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Meldkamer medewerker Logicx Mobiliteit B.V
In eerste instantie was er voor de brandweer zelf ook niet bekend dat het om dit type melding ging.
ik was namelijk even snel als de brandweer ter plaatse en ging ernaast staan om te kijken wat er aan de hand was, toen pas kwam de politie ook met de melding dat er mogelijk een suïcidaal persoon binnen zat.
Rvandevorst

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Citaat van: The king of paramedic link=msg=1404318 date=1454702252
In eerste instantie was er voor de brandweer zelf ook niet bekend dat het om dit type melding ging.
ik was namelijk even snel als de brandweer ter plaatse en ging ernaast staan om te kijken wat er aan de hand was, toen pas kwam de politie ook met de melding dat er mogelijk een suïcidaal persoon binnen zat.

Goeie communicatie op de meldkamer/OC dan. De één wel aansturen met 'pas op' en de ander met 'och, zie maar...' (zo komt bovenstaande op mij over)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Fireball

• Senior gebruiker
Citaat van: The king of paramedic link=msg=1404318 date=1454702252

Waarom is de brandweer überhaupt gealarmeerd dan?

Rens Hulman

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
Die vent dreigde z'n woning en zichzelf in brand te steken. Had met benzine rond zitten strooien. Dan is het niet zo'n gek idee om de brandweer alvast om de hoek te hebben staan, mocht het uit de hand lopen.