GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspand) Spoorstraat - IJsselmuiden 23-01-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspand) Spoorstraat - IJsselmuiden 23-01-2016  (gelezen 6207 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Thor link=msg=1401430 date=1453538588
@Rutger 038

Mooie beelden.Waar stond het GWT ?
Niet nodig daar, achter het pand loopt een grote tocht op nog geen 50 meter. En op 150 meter de Ijssel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


firefighternl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Citaat van: HIT link=msg=1401441 date=1453544216
Niet nodig daar, achter het pand loopt een grote tocht op nog geen 50 meter. En op 150 meter de Ijssel.

Die stond er wel ;).
Was uitgerold vanaf de IJssel door de spoorstraat tot op het brand adres, lag zeker zo'n 700/800 meter uit.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: firefighternl link=msg=1401443 date=1453544518
Die stond er wel ;).
Was uitgerold vanaf de IJssel door de spoorstraat tot op het brand adres, lag zeker zo'n 700/800 meter uit.
Ehm, mijn fout ik ging uit dat daarmee een tankauto werd bedoeld  e050

Maar waarom door de straat heen? hemelsbreed is het korter en via het fietspad te bereiken. Tenminste vroeger lag daar een fietspad.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: firefighternl link=msg=1401443 date=1453544518
Die stond er wel ;).
Was uitgerold vanaf de IJssel door de spoorstraat tot op het brand adres, lag zeker zo'n 700/800 meter uit.

Dank je. Gelet op de aanzuighoogte bij de IJssel moet je wel met dompelpompen werken.
@HIT Bij GWT wateraanvoer van de andere kant (de Trekvaart) moet je wel met slangen over het spoor.(n.b. midden in de nacht geen treinen)
    Er liggen vanaf de Trekvaart wel sloten.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Thor link=msg=1401446 date=1453545101
Dank je. Gelet op de aanzuighoogte bij de IJssel moet je wel met dompelpompen werken.
@HIT Bij GWT wateraanvoer van de andere kant (de Trekvaart) moet je wel met slangen over het spoor.(n.b. midden in de nacht geen treinen)
Niet als je de duiker bij Siebrand pakt, die ligt er om het terrein van Siebrand schoon te spuiten. Tenminste toen dat vroeger nog mocht, maar ook bij het vroegere Plender ligt zo'n duiker voor de giertanks te vullen.

Ja, ik heb ooit bij Siebrand gewerkt en ja ik heb vaak mogen lossen bij Plender.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


firefighternl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Citaat van: HIT link=msg=1401444 date=1453544678
Ehm, mijn fout ik ging uit dat daarmee een tankauto werd bedoeld  e050

Maar waarom door de straat heen? hemelsbreed is het korter en via het fietspad te bereiken. Tenminste vroeger lag daar een fietspad.

Moet wel allemaal met het haakarmvoertuig te bereiken zijn.. Over het algemeen zijn fietspaden daar niet voor ingericht  ;D. Dit was volgens mij de kortste route, die in elk geval zekerheid geeft voor genoeg water en niet na een aantal uur zakt in het waterpeil. Of je nou 400 of 600 meter uitrijdt.. Dat verschilt hoogstens een minuut of 2. Het uitrijden zelf is zo gebeurd, het opbouwen neemt het meeste tijd in beslag.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: HIT link=msg=1401447 date=1453545280
Niet als je de duiker bij Siebrand pakt, die ligt er om het terrein van Siebrand schoon te spuiten. Tenminste toen dat vroeger nog mocht, maar ook bij het vroegere Plender ligt zo'n duiker voor de giertanks te vullen.

Ja, ik heb ooit bij Siebrand gewerkt en ja ik heb vaak mogen lossen bij Plender.

Je gaat uit van gedetailleerde lokale bekendheid. Dat heeft niet iedereen en zeker geen WTS-eenheid uit een andere stad.....


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Thor link=msg=1401446 date=1453545101
Dank je. Gelet op de aanzuighoogte bij de IJssel moet je wel met dompelpompen werken.
@HIT Bij GWT wateraanvoer van de andere kant (de Trekvaart) moet je wel met slangen over het spoor.(n.b. midden in de nacht geen treinen)
    Er liggen vanaf de Trekvaart wel sloten.

Precies, spoor is nooit handig, want je weet op dat moment nog niet hoelang het er WTS blijft liggen. Daarnaast zuidwesten wind met asbestverspreiding zodat de brand alleen vanaf de westzijde benaderbaar was.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: firefighternl link=msg=1401509 date=1453564872
Moet wel allemaal met het haakarmvoertuig te bereiken zijn.. Over het algemeen zijn fietspaden daar niet voor ingericht  ;D. Dit was volgens mij de kortste route, die in elk geval zekerheid geeft voor genoeg water en niet na een aantal uur zakt in het waterpeil. Of je nou 400 of 600 meter uitrijdt.. Dat verschilt hoogstens een minuut of 2. Het uitrijden zelf is zo gebeurd, het opbouwen neemt het meeste tijd in beslag.


Precies, de MDT geeft alleen berijdbare wegen aan voor het WTS. Dan kun je wel gaan zoeken naar een betere kortere route, maar in dezelfde tijd heb je het ook uitgerold.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: firefighternl link=msg=1401509 date=1453564872
Moet wel allemaal met het haakarmvoertuig te bereiken zijn.. Over het algemeen zijn fietspaden daar niet voor ingericht  ;D. Dit was volgens mij de kortste route, die in elk geval zekerheid geeft voor genoeg water en niet na een aantal uur zakt in het waterpeil. Of je nou 400 of 600 meter uitrijdt.. Dat verschilt hoogstens een minuut of 2. Het uitrijden zelf is zo gebeurd, het opbouwen neemt het meeste tijd in beslag.

Je hebt gelijk hoor, zie de posts van Fireball hierboven.... Maar: vergeet je de vultijd niet? Of reken jij dat ook onder opbouwen?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.