De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 51809 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #180 Gepost op: 2 november 2005, 20:38:47
toch leuk dat huizen een knrm station krijgt maar is nog niet duidelijk hoe en wat deze gaat doen.
zijn er nu drie groepen van uit huizen (knrm redding en hogo)
of gaan ze samen.
komt er nog een boot bij op dat stukje water ?
werkt de knrm samen met brandweer.
oefenen met elkaar ?
knrm brandweer , hogo doet dit al blijkbaar gezien de gesprekken op het forum.

groetjes duif

Er komt geen boot bij, de Gooijer -de huidige boot van de RB Huizen gaat over in de handen van de KNRM. Zelfs de bemanning zal gevormd worden door de leden van de RB Huizen. Het verschil zit 'm in de organisatie, dezelfde Gooijer met dezelfde mensen staan nu niet meer onder bewind van de brandweer cq de gemeente Huizen maar onder gezag van de KNRM en tijdens akties onder bevel van de kustwacht. De burgemeester en wethouders kan geen kennis verweten worden van het redden op het water. Het zal dus een wezenlijke verandering in houden dat ze gaan nu gaan vallen onder de plaatselijke commissie met het OplanSAR in de hand. En er is nog geen officiëel overleg geweest tussen HOGE en de KNRM en dat zal er ook niet komen denk ik, alleen een mailtje van Sib Wiebenga of Hoge nog wel door gaat nu het straks allemaal zo goed geregeld gaat worden. We hebben geantwoord dat we ons voorlopig even nog niet opheffen.

Henk

firemanr

• Gast
Reactie #181 Gepost op: 2 november 2005, 21:03:19
Ik ben niet zo bang voor een forum ban.
Ik maak inderdaad opmerkingen. En ja, of die nou denigrerend zijn... het is maar hoe je ze ervaart. Ik vind het meevallen. Henk...uhhh..HOGE zegt ook het nodige, en omdat hij zogenaamd de gebeten hond is, is het zielig als iemand anders wat over hem zegt.

Kijk wat betreft dat ze niet altijd inzetbaar zijn en hij z'n krantjes loopt is er geen woord van gelogen....

Wat betreft ze "bedrijfs" activiteiten verschillen de meningen, niet altijd onderbouwd.

Je zou je verhalen ook een beetje "normaal" in kunnen kleden, i.p.v. steeds leden op de persoon aan te vallen.
En als je je nu eens normaal zou registreren, zouden de zaken ook al eens wat anders liggen.
Dan was je lid....nietwaar?

Sjon

• Gast
Reactie #182 Gepost op: 2 november 2005, 21:23:28
Je zou je verhalen ook een beetje "normaal" in kunnen kleden, i.p.v. steeds leden op de persoon aan te vallen.
En als je je nu eens normaal zou registreren, zouden de zaken ook al eens wat anders liggen.
Dan was je lid....nietwaar?

Hoge bestaat uit vrijwel alleen Henk. Henk is een sleutel figuur. Dus die kan je prima op de persoon aanspreken. Hij is niet iemand binnen de organisatie hoge, maar hij is hoge. Het zal wel duidelijk zijn wat ik bedoel, het maakt verder niet uit of ik nou cees, piet, klaas of sjon heet....Ik val inderdaad Hoge/Henk direct aan op zijn doen en laten, niks mis mee toch? Of is het verboden wat te zeggen over iemand zijn gedragingen. Ik beschuldig hem nergens van. Mij hoor je niet zeggen dat hij vanaf andere plekken dan zijn boot zonder atis op VHF16 loopt te zenden. Dat doen anderen wel....
Wel hoor je mij zeggen dat Henk VHF 16 wel erg graag zijn stem hoort schallen! Hoe vaker hij de marifoon voor iets kan aanwenden hoe beter....En dat is gewoon storend inderdaad. Als hij nou bezig is met echte hulpverleningszaken okee, maar onnodig dingen gaan melden is geen zaak voor VHF 16.

Ik zat het forum namelijk even te bekijken en zie dat Henk een hoop praatjes heeft over anderen. Prima, dat mag. Maar zo zijn er genoeg dingen over Henk te vertellen. En dat is opeens verboden?

Het soort mij persoonlijk dat HOGE zich profileerd als organisatie welke hij reddingsbrigade is. Door het gebruik van de URL reddingbrigade.net maakt hij handig gebruik van de verwarring die er kan ontstaan bij burgers.

Misschien is het een idee voor HOGE/Henk zich goed te profileren naar wat ze zijn en doen.... Maak een mooie mission statement zonder verwarring te veroorzaken... en zonder mee te liften op het succes van de reddingsbrigades. HOGE vaart toch zijn eigen koers??

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #183 Gepost op: 2 november 2005, 21:27:21
Wat ben ik blij dat ik aan de kust zit 8)

Sjon

• Gast
Reactie #184 Gepost op: 2 november 2005, 21:33:35
Wat ben ik blij dat ik aan de kust zit 8)

Ach ja, daar is de situatie vast anders.

duif

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #185 Gepost op: 2 november 2005, 21:42:45
sjon ik ben het gedeeltelijk met je eens dat hogo meelift op de naam reddingbrigade .
als je als leek op zoek gaat en je maakt een taalfout zit je op de site van deze vereniging dat vind ik niet kloppen (maar daar ben ik al een keer over begonnen op dit forum, maar daar praat hoge makelijk om heen door niet te antwoorden).
het zou beter zijn om een eigen naam te gebruiken .
hoge is hoge.nl.
wel zo eerlijk tegen over bezoekers om niet jezelf voor te doen als een brigade.
bestaan er meer verenigingen niet knrm of knbrd die werken op het water
zo ja hebben die ook zon goede band met hun buren.

groetjes duif

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 2 november 2005, 21:44:20
Jep.
En mochten er zaken zijn die niet lekker gelopen zijn, nemen we contact met elkaar op om e.e.a. te bespreken.
Want natuurlijk is het hier ook niet altijd koek en ei, en ik moet eerlijk zijn. Hier hebben wij geen particulier die zwaaiend met zijn diploma`s vooraan staat.
(even off topic).

Sjon

• Gast
Reactie #187 Gepost op: 2 november 2005, 21:55:53
sjon ik ben het gedeeltelijk met je eens dat hogo meelift op de naam reddingbrigade .
als je als leek op zoek gaat en je maakt een taalfout zit je op de site van deze vereniging dat vind ik niet kloppen (maar daar ben ik al een keer over begonnen op dit forum, maar daar praat hoge makelijk om heen door niet te antwoorden).
het zou beter zijn om een eigen naam te gebruiken .
hoge is hoge.nl.
wel zo eerlijk tegen over bezoekers om niet jezelf voor te doen als een brigade.
bestaan er meer verenigingen niet knrm of knbrd die werken op het water
zo ja hebben die ook zon goede band met hun buren.

groetjes duif

Inderdaad. Naar mijn mening is het meeliften niet correct. De reddingsbrigades op de randmeren zetten zich in voor 24/7 en dekken dit goed af. Niet perfect! Dan komt er iemand tussendoor die een aantal diploma's behaalt, een boot koopt, inricht voor hulpverlening, en vervolgens voor doet als RB zonder de zekerheid van 24/7 of een goede backoffice welke een RB heeft. De backoffice van de organisatie is ook uitermate belangrijk voor de verdere hulpverlening en opvang. Denk aan een post welke direct is gelegen aan het water waar je mensen kan opvangen en zorgen voor af en aanvoer van ambu's en brandweer.

Er zijn hier in de buurt niet echt andere mensen welke op deze wijze zo bezig zijn. Menno met zijn boot de Cobra vaart zo nu en dan rond in zijn boot (95 van de 100 keer alleen!) en doet het een en ander aan sleep klusjes. Prima werk opzich, maar tegen mensen zeggen die je gaat helpen dat je van de reddingsbrigade bent is niet okee!

Verder werken de reddingsbrigades zo nu en dan samen met bergingsbedrijven als het niet door de beschikbare boten afgehandeld kan worden.

Verhuur bedrijven van boten worden ook soms zelf ingezet om hun eigen boten te gaan helpen. Dat verloopt allemaal prima.

Sjon

• Gast
Reactie #188 Gepost op: 2 november 2005, 22:01:44
Jep.
En mochten er zaken zijn die niet lekker gelopen zijn, nemen we contact met elkaar op om e.e.a. te bespreken.
Want natuurlijk is het hier ook niet altijd koek en ei, en ik moet eerlijk zijn. Hier hebben wij geen particulier die zwaaiend met zijn diploma`s vooraan staat.
(even off topic).

Prima dat ze aan opleiding doen, dat is tenmiste iets, alleen zorg er dan ook voor dat je zorgt voor een degelijke bemanning waar je iets mee kan, en zorg ervoor dat als burgers op je gaan rekenen omdat je een voorkomen en verwachting hebt gewekt dit ook waar te maken, graag dan wel onder eigen naam en niet sneaky reddingsbrigade willen zijn.

Op het forum zit Henk ook te zeuren dat de reddingsbrigades zijn commerciële berg klussen "af pikken", "Hij is de berger van het gooimeer", Nou kom maar op met de mooie bedrijfsnaam: "BootBergings en audiovisueel bedrijf Henk Wijga"

Sjon

• Gast
Reactie #189 Gepost op: 2 november 2005, 22:22:24
Voor de geinteresseerden:

http://www.reddingbrigade.net/historie.htm

Daar staan een aantal dingen als:

Zo bestaat de Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer al bijna 25 jaar uit vrijwilligers, welke 365 dagen per jaar inzetbaar zijn om hulp te bieden aan mens en dier in nood, waar dan ook.

Hoe moet dat dan? 365 dagen per jaar minus de dagen dat Gele Henk op stap is met ze audio apparaten???