De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 52148 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #260 Gepost op: 6 november 2005, 14:46:10
Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik die keer ook niet kon. Met als zwak excuus dat dit net was nadat de kustwacht ons te kennen had gegeven HOGE niet langer te zullen alarmeren, omdat de reddingsbigades 100% dekking hadden beloofd, wat door ons uitgelegd werd dat het niet langer nodig zou zijn een alarmploeg paraat te houden. Zo sta ik bij mijn moeder het dak te betumen van de aanbouw, belt een wanhopige kustwacht die als laatste toch maar weer haar toevlucht neemt tot HOGE mij op dat niemand reageert en of wij... Toen had ik zoiets op dat moment van, als het nu om leven of dood ging had ik gegaan en alarm gemaakt, maar voor een vastgelopen jacht bij 't hoofd ineens toch weer een beroep doen op mensen die je net hebt uitgelegd dat ze niet meer van hun werk weghoefden...

We houden nu wel meer rekening met het feit dat wij toch een soort van "vangnet" vormen voor de reguliere hulpverlening. Wat Res, idd straks bij de KNRM weer minder (lees niet meer hoop ik) nodig zal zijn.

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #261 Gepost op: 6 november 2005, 14:52:27
Ik kan ineens niet meer citeren, maar Rescue ze hebben wel een beetje gelijk. De drie miljoen hoorde ik in de wandelgangen als totaal kosten van de sloop en de bouw, maar op papier is het een renteloze lening van 400 000 euro en een vergoeding voor het vervoer van de brandweer in voorkomende gevallen (hoewel de KNRM dat ook wel voor niets zou doen bij een brandend schip) en een kadootje in de vorm van de Gooijer. Ik zou er wel een beetje betrouwbaardere motor achter hangen.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #262 Gepost op: 6 november 2005, 15:39:26
De KNRM kennende gooien ze er toch wel een dubbele motor achter..  Dat hebben ze met alle andere boten zoals de Orca ook gedaan...

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #263 Gepost op: 6 november 2005, 15:42:18
Oke Henk dan begrijp ik de achterliggende gedachte.

Wat motoren betreft zal het wel Yamaha worden.

Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/

Rescue-Boy

• Forum gebruiker
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #264 Gepost op: 6 november 2005, 16:24:56
Ik denk niet alleen dat het Yamaha wordt, ik weet het wel zeker.
Zal mij benieuwen welke boot er in de toekomst gestationeerd wordt, ik dicht de Narwal goeie kansen toe.

Res 8)
NoordBorgh go's North again in 2009

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #265 Gepost op: 6 november 2005, 16:59:09
De Yamaha viertakt die er nu achter hangt vertoont zoveel gebreken dat je er voor de zekerheid wel drie van deze achter mag hangen.

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #266 Gepost op: 6 november 2005, 21:03:16
Voor mijn idee zal er door de knrm niet een station worden geopent door een brief van de hoge, maar op verzoek van de kustwacht. Dit omdat het te lang duurt voordat er toen een knrm boot ter plaatse kon zijn. Er waren meer pleeken waardoor daar ook stations zijn geopent (den oever) en de randmeren bij de knrm in het verleden geen prioriteit vormen.

Verder wordt er gesproken over de zorgnorm van de brandweer, ik verwacht dat de norm voor waterongevallen een kwartier is en de niet de 8 min. voor een tankautospuit.

9910001
9910001

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #267 Gepost op: 6 november 2005, 22:32:36
nee, daar zal die brief niet de oorzaak van zijn.
Wat in de brief staat kan wel aanleiding zijn geweest voor een onderzoek of deze hebben versneld.

Waarvan de conclusie weer zorgt voor dit resultaat.

170455014
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #268 Gepost op: 6 november 2005, 23:10:40
Volgens de directie van de KNRM heeft die brief wel een rol gespeeld.. woordelijk tegen mij persoonlijk gezegd.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #269 Gepost op: 6 november 2005, 23:23:27
Niet de brief, maar de daarin aangehaalde en gedocumenteerde feiten, met medewerking van de kustwacht vergaard hebben het werk gedaan. Wij hebben deze slechts op de juiste bureau's gedeponeerd en zo onder de aandacht gebracht.

Nogmaals, ik ben blij met het resultaat en als de hulpverlening zo goed wordt dat HOGE niets anders kan doen als overal achteraan hobbelen wordt ik nog blijer. Stiekem hoop ik natuurlijk dat onze rol niet helemaal uit gespeeld zal zijn en wij gaan weer hard trainen voor het geval we volgend seizoen weer wat voor iemand zouden kunnen betekenen.

170455014 ???

Wat is dat Xander, moet daar 06 voor ofzo?

Henk