Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik die keer ook niet kon. Met als zwak excuus dat dit net was nadat de kustwacht ons te kennen had gegeven HOGE niet langer te zullen alarmeren, omdat de reddingsbigades 100% dekking hadden beloofd, wat door ons uitgelegd werd dat het niet langer nodig zou zijn een alarmploeg paraat te houden. Zo sta ik bij mijn moeder het dak te betumen van de aanbouw, belt een wanhopige kustwacht die als laatste toch maar weer haar toevlucht neemt tot HOGE mij op dat niemand reageert en of wij... Toen had ik zoiets op dat moment van, als het nu om leven of dood ging had ik gegaan en alarm gemaakt, maar voor een vastgelopen jacht bij 't hoofd ineens toch weer een beroep doen op mensen die je net hebt uitgelegd dat ze niet meer van hun werk weghoefden...
We houden nu wel meer rekening met het feit dat wij toch een soort van "vangnet" vormen voor de reguliere hulpverlening. Wat Res, idd straks bij de KNRM weer minder (lees niet meer hoop ik) nodig zal zijn.
Henk