Je bedoeld dat jij dan niet meer reageert in dit forum op dingen waar jij het niet mee eens bent?
Want ja, die dingen zijn nu eenmaal zo geregeld in Nederland....
Deze discussie raakt zelfs de dingen die helemaal niet geregeld zijn in Nederland.
Elders op forum was deze week te lezen dat er nog steeds sprake is van verhoogde terreurdreiging.
Dit is 1 slachtoffer van een kleine explosie. 50 minuten on-scene met twee OvD-G's, meerdere ambulances en MMT. Een landelijk traumacentrum wat volgens een forumlid niet in staat was om een traumapatient te ontvangen.
Forumlid Jim postte een uiterst zinnige opmerking over invoeren van CAT bij de RAV, ik deed er een schepje bovenop door te zeggen ook voor alle politiemensen.
Ik vind het best vreemd dat ik een van de weinige mensen ben die wil weten hoe we het gaan doen als die aanslag met een bomvest toch een keer komt in Nederland in een drukke stationshal tijdens de spits.
Eigenlijk wil ik weten hoe we het aanpakken als terroristen slimmer zijn en synchroon bommen laten exploderen in bijv. Nijmegen, Amsterdam, Breda en Zwolle. Als ambulancediensten heb je de rapen gaar omdat je bijstand uit andere regio's lastig zal worden, meerdere helikopter-MMT's inzetten op een locatie zal niet lukken en de grondgebonden MMT's hebben te veel tijd nodig om bloedende en stikkende slachtoffers nog te kunnen redden.
Doemscenario of toch niet?
p.s. Als de behoefte van ambulancepersoneel aan BOT al groot is bij deze inzet moet je er rekening mee houden dat na echte terreuraanslagen complete ambulancediensten niet meer kunnen functioneren omdat het personeel langdurig in de ziektewet zit om psychologisch trauma te verwerken.