Mag ik je er even op wijzen dat het een systeemhelm is, waarvan het de bedoeling is dat het kinstuk open kan. Anders hadden ze wel een integraal helm gekocht. En de veiligheid? Het zelfde als bij een jet- of 'police'-helm.
Met geopend kinstuk kun je veel beter contact maken met het publiek. Ik weet niet wat hun functie is, maar dat zou een reden kunnen zijn. Persoonlijk rijd ik ook liever met open kinstuk. Lekker de wind in je gezicht en als het wat harder gaat, of het gaat regenen dan is het kinstuk nog zo naar beneden.
Als ze contact zoeken moeten ze vooral een monddoek voordoen in het zwart, met een zwarte bril op
Volgens mij is de bedoeling van een systeemhelm dat je inderdaad als je stilstaat makkelijker kan communiceren met de buitenwereld met kinstuk omhoog, en als je rijdt dat je via je mobi beter te verstaan bent en een stuk meer veiigheid/bescherming hebt met het kinstuk naar beneden, ik heb een paar jaar nauw samengewerkt met een aantal motorrijders (ik in een auto, begeleid door motorrijders) en daar heb ik er een aantal onderuit zien gaan/ cq de resultaten gezien... dat zie je vantevoren minder goed aankomen als een regenbuitje
en de collega die zijn stuur had geraakt was maar wat blij dat ie zijn kinstuk net naar beneden had gedaan.....
Maar het is natuurlijk je eigen keuze, en beide manieren snap ik de gedachtengang achter, ik geef alleen maar aan wat ik vind/ondervonden heb aan de hand van mijn ervaringen