Om even wat duidelijkheid te scheppen:
Het gaat mij er gewoon om dat niet iedereen al een eigen auto heeft. Daarom zullen sommige verplicht met het OV moeten gaan. Ik weet dat je bij je eenheid op het bureau inderdaad kledingruimtes hebt en een eigen locker. Maar ik vraag me vooral af hoe dat zit op de PA. Ik weet dat daar lockers zijn, maar heb je ook een vaste prive locker waarin je jouw uniform en spullen dag en nacht kunt bewaren..
Zo niet, dan zijn de mensen die met het OV reizen verplicht hun uniform (al dan niet dragend) mee te nemen iedere dag. Als je het draagt zijn daar risico's aan verbonden en zijn die risico's, naar mijn mening groter, als je het dienstwapen niet bij je hebt (natuurlijk kan het altijd afgepakt worden).
Draag je het uniform niet en neem je het "zo" mee, dan lijkt mij dat ook een heel gesleep..
Mijn vragen zijn eigenlijk:
1. Ben je nu verplicht om het dienstwapen mee naar huis te nemen, als je bij een eenheid werkt, mag je dit zelf weten of mag dit helemaal niet? (aangezien dit vermeldt werd in de nieuwsartikelen. Zie vorige post van mij)
2. Heb je op de PA een eigen prive locker, waar je jouw spullen dag en nacht in kunt bewaren?