Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220765 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #360 Gepost op: 3 maart 2016, 23:33:58
Citaat van: LSPD link=msg=1410563 date=1457043656
Dan is er nog altijd deeltijd of duaal studeren.

Ja, riep een oud klasgenoot van mij ook. Zaten samen in ons laatste jaar van VMBO-T. Toen kon je nog niet bij A-A solliciteren met een VMBO-T diploma vanwege ietwat hogere eisen. Bij G&V kon dat wel en na het examenjaar is hij vervolgens aan de opleiding begonnen op de academie en gestopt met school. Om daarna mee te lopen als aspirant bij een melding in het eerste jaar, en een schroevendraaier in zijn lichaam te krijgen. Gestopt bij de politie en zit nu hier en daar wat baantjes te doen, leren wilt/kan hij niet meer.

Het is nu heel makkelijk praten, maar als je later fysiek en/of lichamelijk wat overkomt. Je vrouw/vriendin is in verwachting, of je hebt al kids of een hypotheek...ik vraag me af of je dan nog zo zwart-wit kunt beslissen over doorstuderen.

"Elke maand komen er 15 nieuwe gevallen van agenten met PTSS-klachten bij. "
- Gerard Bouman
Ik hoop voor alle 15 die maandelijks aan de bel trekken en mogelijk ontslag overwegen, dat ze over een backup beschikken  :)


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #361 Gepost op: 4 maart 2016, 01:04:09
Citaat van: IB2989 link=msg=1410562 date=1457043400
Het is echt niet zo dat ze perse alleen maar MBO-3 willen of VMBO. Ik heb zelf een HBO-diploma, inmiddels 2.5 jaar aan het werk en bijna aangenomen voor N4. Moet alleen nog het huisbezoek. Je moet alleen wel heel goed motiveren waarom je N4 wilt en geen N5 of N6. Als je echt graag wilt, moet je niet opgeven!

Als je ook nog is in de briefselectie moet gaan motiveren waarom je onder je niveau solliciteert, dan houd je (met maximaal 80 woorden) geen woorden meer over om te motiveren wat je zo aanspreekt in het werk... :P


Doyourbest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #362 Gepost op: 4 maart 2016, 01:04:39
Citaat van: C337 link=msg=1410538 date=1457039232
Ik zal sowieso iedereen adviseren om na je HAVO/VMBO-T niet direct bij de politie te gaan solliciteren. Ja, het is voor velen een droombaan...maar een stukje realiteit en toekomstperspectief is ook erg belangrijk. Er zullen ongetwijfeld politiemedewerkers zijn die direct na het behalen van de HAVO of VMBO-T keurig bij de politie terecht zijn gekomen. Punt blijft dat uiteindelijk ook de politie maar een werkgever is, en je misschien later door persoonlijke of externe factoren een carrière switch wilt maken.

Zorg eerst dat je een MBO-4 of HBO in je broekzak hebt zitten: Je hebt een back-up en een paar jaar aan ervaring, stages etc.

+1 !!!

Moet ook erbij zeggen dat de politie natuurlijk in een luxe positie zit.. Ontzettend veel sollicitaties voor in verhouding maar zeer weinig plekken. Ik kan me goed voorstellen dat de politie zeer kieskeurig te werk gaat en je wel een hele goede motivatie moet hebben om op zeer jonge leeftijd zonder al te veel "ervaring" op leer / werk gebied (en misschien wel persoonlijk vlak) zou willen investeren.. Jammer voor ons maar het enigste wat je kan doen, dus lekker met plan B aan de slag gaan en het over een aantal jaar weer proberen. Ik heb het "vroeger" ook geprobeerd maar afgewezen op 18 jarige leeftijd. Ik ben nu bijna 30 , vele opleidingen verder, werkzaam in de zorg, paar jaar in het buitenland gewoond, vader geworden, en heb nu pas het gevoel dat ik er klaar voor ben om het nogmaals te proberen...

Ik heb voor Noord Nederland gesolliciteerd dus ik moet nog even 2 weekjes wachten op de uitslag maar kan mezelf in de spiegel aankijken dat ik er in ieder geval alles aan heb gedaan en ik niet zou weten wat ik verder nog zou moeten / kunnen doen om uitgenodigd te worden..

Wat ik eigenlijk wil zeggen :P : Zoek een goed plan B, doe wat werk / levenservaring op, geniet vooral van het leven en probeer het een paar jaar later nog eens!! (ik lees hier: Ja maar dan moet ik nog 4 jaar naar school terwijl ik weet wat ik wil. Super voor je dat je het weet, maar wat is nou 4 jaar op de rest van je leven? Terug kijkend op mijn eigen verhaal ben ik blij dat ik niet op mijn 18de werd aangenomen bij de politie (ondanks dat ik het toen graag wou) maar ben ik blij dat ik eerst nog wat verder van de wereld en het leven heb kunnen zien!!


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #363 Gepost op: 4 maart 2016, 02:09:25
Citaat van: Doyourbest link=msg=1410574 date=1457049879
+1 !!!

Moet ook erbij zeggen dat de politie natuurlijk in een luxe positie zit.. Ontzettend veel sollicitaties voor in verhouding maar zeer weinig plekken. Ik kan me goed voorstellen dat de politie zeer kieskeurig te werk gaat en je wel een hele goede motivatie moet hebben om op zeer jonge leeftijd zonder al te veel "ervaring" op leer / werk gebied (en misschien wel persoonlijk vlak) zou willen investeren.. Jammer voor ons maar het enigste wat je kan doen, dus lekker met plan B aan de slag gaan en het over een aantal jaar weer proberen. Ik heb het "vroeger" ook geprobeerd maar afgewezen op 18 jarige leeftijd. Ik ben nu bijna 30 , vele opleidingen verder, werkzaam in de zorg, paar jaar in het buitenland gewoond, vader geworden, en heb nu pas het gevoel dat ik er klaar voor ben om het nogmaals te proberen...

Ik heb voor Noord Nederland gesolliciteerd dus ik moet nog even 2 weekjes wachten op de uitslag maar kan mezelf in de spiegel aankijken dat ik er in ieder geval alles aan heb gedaan en ik niet zou weten wat ik verder nog zou moeten / kunnen doen om uitgenodigd te worden..

Wat ik eigenlijk wil zeggen :P : Zoek een goed plan B, doe wat werk / levenservaring op, geniet vooral van het leven en probeer het een paar jaar later nog eens!! (ik lees hier: Ja maar dan moet ik nog 4 jaar naar school terwijl ik weet wat ik wil. Super voor je dat je het weet, maar wat is nou 4 jaar op de rest van je leven? Terug kijkend op mijn eigen verhaal ben ik blij dat ik niet op mijn 18de werd aangenomen bij de politie (ondanks dat ik het toen graag wou) maar ben ik blij dat ik eerst nog wat verder van de wereld en het leven heb kunnen zien!!


Had het zelf niet beter kunnen zeggen!  O0

Succes alvast en nog even volhouden!
Aspirant Hoofdagent Limburg  


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #364 Gepost op: 4 maart 2016, 03:06:24
Citaat van: Doyourbest link=msg=1410574 date=1457049879
+1 !!!

Moet ook erbij zeggen dat de politie natuurlijk in een luxe positie zit.. Ontzettend veel sollicitaties voor in verhouding maar zeer weinig plekken. Ik kan me goed voorstellen dat de politie zeer kieskeurig te werk gaat en je wel een hele goede motivatie moet hebben om op zeer jonge leeftijd zonder al te veel "ervaring" op leer / werk gebied (en misschien wel persoonlijk vlak) zou willen investeren.. Jammer voor ons maar het enigste wat je kan doen, dus lekker met plan B aan de slag gaan en het over een aantal jaar weer proberen. Ik heb het "vroeger" ook geprobeerd maar afgewezen op 18 jarige leeftijd. Ik ben nu bijna 30 , vele opleidingen verder, werkzaam in de zorg, paar jaar in het buitenland gewoond, vader geworden, en heb nu pas het gevoel dat ik er klaar voor ben om het nogmaals te proberen...

Ik heb voor Noord Nederland gesolliciteerd dus ik moet nog even 2 weekjes wachten op de uitslag maar kan mezelf in de spiegel aankijken dat ik er in ieder geval alles aan heb gedaan en ik niet zou weten wat ik verder nog zou moeten / kunnen doen om uitgenodigd te worden..

Wat ik eigenlijk wil zeggen :P : Zoek een goed plan B, doe wat werk / levenservaring op, geniet vooral van het leven en probeer het een paar jaar later nog eens!! (ik lees hier: Ja maar dan moet ik nog 4 jaar naar school terwijl ik weet wat ik wil. Super voor je dat je het weet, maar wat is nou 4 jaar op de rest van je leven? Terug kijkend op mijn eigen verhaal ben ik blij dat ik niet op mijn 18de werd aangenomen bij de politie (ondanks dat ik het toen graag wou) maar ben ik blij dat ik eerst nog wat verder van de wereld en het leven heb kunnen zien!!

4 jaar school + vervolgens dan hopelijk de politie academie.
Ik kan weinig tot niet rondkomen op het moment als ik na mijn mbo4 nog door ga studeren.
Ben nu 20 en samenwonend en vandaar dat ik zeg dat ik dan nog eens 4 jaar naar school moet niet echt een optie is. Ondanks dat ik weet wat ik wil heb ik ook interessante opleidingen gezien die enigzins aansluiting kunnen hebben maar wat ik al zei, het is dan bijna onmogelijk om rond te komen en alleen geld te verdienen met een bijbaantje.


puremonk

  • Sollicitant Hoofd-agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #365 Gepost op: 4 maart 2016, 09:44:24
Citaat van: Doyourbest link=msg=1410574 date=1457049879
+1 !!!

Moet ook erbij zeggen dat de politie natuurlijk in een luxe positie zit.. Ontzettend veel sollicitaties voor in verhouding maar zeer weinig plekken. Ik kan me goed voorstellen dat de politie zeer kieskeurig te werk gaat en je wel een hele goede motivatie moet hebben om op zeer jonge leeftijd zonder al te veel "ervaring" op leer / werk gebied (en misschien wel persoonlijk vlak) zou willen investeren.. Jammer voor ons maar het enigste wat je kan doen, dus lekker met plan B aan de slag gaan en het over een aantal jaar weer proberen. Ik heb het "vroeger" ook geprobeerd maar afgewezen op 18 jarige leeftijd. Ik ben nu bijna 30 , vele opleidingen verder, werkzaam in de zorg, paar jaar in het buitenland gewoond, vader geworden, en heb nu pas het gevoel dat ik er klaar voor ben om het nogmaals te proberen...

Ik heb voor Noord Nederland gesolliciteerd dus ik moet nog even 2 weekjes wachten op de uitslag maar kan mezelf in de spiegel aankijken dat ik er in ieder geval alles aan heb gedaan en ik niet zou weten wat ik verder nog zou moeten / kunnen doen om uitgenodigd te worden..

Wat ik eigenlijk wil zeggen :P : Zoek een goed plan B, doe wat werk / levenservaring op, geniet vooral van het leven en probeer het een paar jaar later nog eens!! (ik lees hier: Ja maar dan moet ik nog 4 jaar naar school terwijl ik weet wat ik wil. Super voor je dat je het weet, maar wat is nou 4 jaar op de rest van je leven? Terug kijkend op mijn eigen verhaal ben ik blij dat ik niet op mijn 18de werd aangenomen bij de politie (ondanks dat ik het toen graag wou) maar ben ik blij dat ik eerst nog wat verder van de wereld en het leven heb kunnen zien!!

Mooi om dit nu te lezen, ik ben momenteel 18 jaar en wil dolgraag bij de politie, niet doorgelaten dus nu mijn plan B. Maar ik laat het er natuurlijk niet bij zitten. Maar een HBO afmaken is geen slecht plan, en misschien kan ik dan ook wel voor een hogere functie bij de politie gaan.


TaskForce Tilburg

  • Sollicitant Zeeland-West-Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #366 Gepost op: 4 maart 2016, 13:37:23
Ik snap de frustratie die hier leeft. Ikzelf heb gesolliciteerd toen ik net mijn VMBO diploma behaald had. Dit was rond 2010/2011. Aangezien ik te weinig levenservaring had en in principe te jong was, ben ik afgekeurd op deel B. Inmiddels heb ik het Brugjaar Politie gedaan. Hier tevens mijn beveiligingsdiploma en MBO diploma behaald. Daarna de opleiding HTV gaan volgen. De pech die ik had was dat het P(olitie) deel nog niet bestond aangezien wij de Pilot waren betreffende deze opleiding. Ik had dus geen garantie op een sollicitatie bij de Politie. Bij deze opleiding heb ik wel mijn BOA (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) en mijn MBO 3 mogen behalen. Na deze opleiding heb ik in verschillende gemeentes gewerkt als BOA en heb hier ook veel mogen leren. Ik ben oa ook Drank- & Horecacontroleur geweest en heb met mijn huidige baan ook enorm veel plezier. Vorig jaar april gesolliciteerd voor N4. Afgekeurd op de briefselectie. In juni weer gesolliciteerd en heb nu 12 mei mijn aanstelling.  Ik ben momenteel 22 jaar oud en heb al het een en ander mogen zien en leren.

Wat ik net als sommige mensen hier wil zeggen is:

Geef nooit op! Er zijn meer mogelijkheden dan je denkt. Laat je niet zomaar neerhalen en probeer op te staan van deze val en zoek naar nieuwe uitdagingen. Als je geen lange stude (HBO integrale veiligheid, HTV etc.) kunt volgen, zoek dan naar iets zoals een thuisstudie (BOA, beveiliging etc.) Deze zijn relatief goedkoop en er is zeker werk in te vinden. Als je een baan kunt vinden, heb je een salaris en je doet ervaring op. Geloof me, aan ervaring heb je een hoop en daar kom je een stuk verder mee dan dat je vakken gaat vullen bij de Action (overigens "no disrespect"). Ik ben blij dat ik in 2010/2011 niet ben aangenomen en dat ik nu een "rugzakje" heb. Je bent hierdoor een stuk zekerder en je hebt een groot voordeel tijdens de opleiding.

Mocht iemand vragen hebben of je hebt advies nodig, stuur mij een privébericht.

Good luck guys!
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland-West-Brabant


guest15549

  • Gast
Reactie #367 Gepost op: 4 maart 2016, 13:55:37
Citaat van: IB2989 link=msg=1410562 date=1457043400
Het is echt niet zo dat ze perse alleen maar MBO-3 willen of VMBO. Ik heb zelf een HBO-diploma, inmiddels 2.5 jaar aan het werk en bijna aangenomen voor N4. Moet alleen nog het huisbezoek. Je moet alleen wel heel goed motiveren waarom je N4 wilt en geen N5 of N6. Als je echt graag wilt, moet je niet opgeven!

Ik denk dat het verschil in salaris tussen hoofdagent en het beroep waar ik nu voor leer boekdelen zal spreken bij dat gesprek  ^-^

Maar zonder gekheid; ik doe een hbo-opleiding in een richting die ik erg interessant vind, en ook nog eens raakvlakken heeft met het politievak, maar ik zal nog vijf jaar door moeten en ik merk gewoon dat kantoorwerk niets voor mij is. Niet alleen hierdoor, maar ook door andere factoren. Dat is ook waarom ik toch een sollicitatieformulier heb ingevuld.

De reden dat ik voor N4 ga ipv N5 of 6 is vrij simpel; voor laatstegenoemde niveau's word je opgeleid om leiding te geven aan andere mensen. Ik wil op straat werken en, mocht alles goed gaan, pas na  een aantal jaar ook maar nadenken over leiding geven. Als net afgestuurde politiekundige mensen gaan aansturen die er al jaren zitten lijkt me niet erg prettig werken..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #368 Gepost op: 4 maart 2016, 14:19:18
Citaat van: TaskForce Tilburg link=msg=1410655 date=1457095043
Ik snap de frustratie die hier leeft. Ikzelf heb gesolliciteerd toen ik net mijn VMBO diploma behaald had. Dit was rond 2010/2011. Aangezien ik te weinig levenservaring had en in principe te jong was, ben ik afgekeurd op deel B. Inmiddels heb ik het Brugjaar Politie gedaan. Hier tevens mijn beveiligingsdiploma en MBO diploma behaald. Daarna de opleiding HTV gaan volgen. De pech die ik had was dat het P(olitie) deel nog niet bestond aangezien wij de Pilot waren betreffende deze opleiding. Ik had dus geen garantie op een sollicitatie bij de Politie. Bij deze opleiding heb ik wel mijn BOA (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) en mijn MBO 3 mogen behalen. Na deze opleiding heb ik in verschillende gemeentes gewerkt als BOA en heb hier ook veel mogen leren. Ik ben oa ook Drank- & Horecacontroleur geweest en heb met mijn huidige baan ook enorm veel plezier. Vorig jaar april gesolliciteerd voor N4. Afgekeurd op de briefselectie. In juni weer gesolliciteerd en heb nu 12 mei mijn aanstelling.  Ik ben momenteel 22 jaar oud en heb al het een en ander mogen zien en leren.

Wat ik net als sommige mensen hier wil zeggen is:

Geef nooit op! Er zijn meer mogelijkheden dan je denkt. Laat je niet zomaar neerhalen en probeer op te staan van deze val en zoek naar nieuwe uitdagingen. Als je geen lange stude (HBO integrale veiligheid, HTV etc.) kunt volgen, zoek dan naar iets zoals een thuisstudie (BOA, beveiliging etc.) Deze zijn relatief goedkoop en er is zeker werk in te vinden. Als je een baan kunt vinden, heb je een salaris en je doet ervaring op. Geloof me, aan ervaring heb je een hoop en daar kom je een stuk verder mee dan dat je vakken gaat vullen bij de Action (overigens "no disrespect"). Ik ben blij dat ik in 2010/2011 niet ben aangenomen en dat ik nu een "rugzakje" heb. Je bent hierdoor een stuk zekerder en je hebt een groot voordeel tijdens de opleiding.

Mocht iemand vragen hebben of je hebt advies nodig, stuur mij een privébericht.

Good luck guys!

Ik heb je een bericht gestuurd!


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #369 Gepost op: 4 maart 2016, 14:30:53
Ik snap niet waaorm mensen e-mail berichten van w&s online publiceren terwijl er onder duidelijk iets staat, maar dat terzijde.

Nog over het 'te hoog opgeleid zijn'. Was zelf ook geselecteerd voor niveau 4 met een havo en hbo propedeuse (en bijna mijn hbo diploma). Het is niet zo dat ze hoger opgeleiden mensen niet sneller uitnodigen. Het ligt simpel weg aan jouw motivatie. Je moet duidelijk kunnen uitleggen waarom jij niveau 4 wilt gaan doen. Dat is voor hun interessant, want je bent hoger opgeleid toch? Dat zou ik dan ook wel willen weten. Als het te magertjes is, nodigen ze je niet uit.  
Succes allen.
eat or be eaten