Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220757 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #420 Gepost op: 6 maart 2016, 18:29:48
Ik was afgewezen op het veiligheidsonderzoek en moet (kennelijk) 3 jaar wachten. W&S had vorig jaar gezegd dat ik maar een jaar hoefde te wachten.
Misschien heeft dit te maken met iets dat je in het verleden gedaan hebt? Er staat nog 3 jaar een geweldsdelict op je strafblad o.i.d? Iets anders zou ik ook niet weten!


guest15549

  • Gast
Reactie #421 Gepost op: 6 maart 2016, 19:13:13
Citaat van: LSPD link=msg=1411133 date=1457279504
Raar... Als ik jou was zou ik nog even bellen.

Mailtje gestuurd, ben benieuwd.

In principe hebben ze niets verkeerd gedaan.

Ja, ik ben afgewezen op het veiligheidsonderzoek. Het kutte vervelende is dat je niet kunt vragen om een herziening van dat onderzoek, ondanks dat ik het er niet mee eens ben. Maar goed..


guest15549

  • Gast
Reactie #422 Gepost op: 6 maart 2016, 19:14:58
Citaat van: PeterK90 link=msg=1411141 date=1457285388
Misschien heeft dit te maken met iets dat je in het verleden gedaan hebt? Er staat nog 3 jaar een geweldsdelict op je strafblad o.i.d? Iets anders zou ik ook niet weten!

Geen zin om het hier openbaar neer te gooien maar dat is het niet. Ben ook nooit veroordeeld of verdacht geweest, ook geen openstaande boetes of dat soort dingen.


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #423 Gepost op: 6 maart 2016, 20:44:31
Blijft altijd gokken. Voor mijn vgb bij defensie worden ook eventuele familie leden nagetrokken die in het buitenland wonen. Een collega had ook een vriendin met marokkaanse afkomst. Weg vgb... einde baan...


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #424 Gepost op: 6 maart 2016, 20:56:49
Citaat van: RS496 link=msg=1411147 date=1457288098
Geen zin om het hier openbaar neer te gooien maar dat is het niet. Ben ook nooit veroordeeld of verdacht geweest, ook geen openstaande boetes of dat soort dingen.
De reden waarom je bent afgewezen is niet van belang en gaat ons ook niks aan, echter vind ik dat je recht hebt om te weten waar die 3 jaar op gebaseerd is.

Ik hoop voor je dat je een nuttig antwoord krijgt op je mail.


besm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #425 Gepost op: 6 maart 2016, 21:16:27
En weten jullie toevallig al, of heeft er al iemand geprobeerd om uitleg te krijgen over de afwijzing. Of wordt dit niet gedaan?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #426 Gepost op: 6 maart 2016, 21:22:53
Als je bij de briefselectie afvalt krijg je geen uitleg waarom je bent afgewezen. Ze hebben simpelweg geen capaciteit om duizenden mensen te voorzien van feedback. Je zou een mailtje kunnen sturen met de vraag of ze terugkoppeling kunnen geven maar die kans is nihil.


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #427 Gepost op: 7 maart 2016, 07:08:25
Ik heb vorig jaar ook op verschillende manieren  geprobeerd feedback te krijgen, en inderdaad geen uitleg die ik had gehoopt. Ook wel begrijpelijk, duizende mensen voorzien van terugkoppeling is gewoon niet te doen


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #428 Gepost op: 7 maart 2016, 07:59:41
ik heb toevallig afgelopen vrijdag gebeld om te kijken of ik feedback kon krijgen.
De reden waarom ik afgewezen ben heeft voornamelijk te maken doordat ik alleen gesolliciteerd had met mijn havo overgangsbewijs. Ik zit in het examenjaar van MBO4 en verwacht rond juni/juli m'n diploma te hebben. Had ik ook aangegeven op de sollicitatie alleen zij sorteren alle sollicitaties eerst op diploma's. Nu is havo overgangsbewijs in principe voldoende maar als andere bijvoorbeeld al beschikken over havo diploma en/of MBO3-4 ja dan ben je al weg...

Is er misschien iemand die de verhoudingen weet betreft politiekundige en hoofdagent?
Hoeveel aanmeldingen en beschikbare plaatsen politiekundige ongeveer heeft ten opzichte van hoofdagent.
Of nog beter gezegd of je meer kans hebt als je solliciteerd naar de functie Politiekundige dan hoofdagent?!


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #429 Gepost op: 7 maart 2016, 09:02:17
Citaat van: liees link=msg=1411218 date=1457333981
ik heb toevallig afgelopen vrijdag gebeld om te kijken of ik feedback kon krijgen.
De reden waarom ik afgewezen ben heeft voornamelijk te maken doordat ik alleen gesolliciteerd had met mijn havo overgangsbewijs. Ik zit in het examenjaar van MBO4 en verwacht rond juni/juli m'n diploma te hebben. Had ik ook aangegeven op de sollicitatie alleen zij sorteren alle sollicitaties eerst op diploma's. Nu is havo overgangsbewijs in principe voldoende maar als andere bijvoorbeeld al beschikken over havo diploma en/of MBO3-4 ja dan ben je al weg...

Is er misschien iemand die de verhoudingen weet betreft politiekundige en hoofdagent?
Hoeveel aanmeldingen en beschikbare plaatsen politiekundige ongeveer heeft ten opzichte van hoofdagent.
Of nog beter gezegd of je meer kans hebt als je solliciteerd naar de functie Politiekundige dan hoofdagent?!
In mijn regio is één op de +/- 140 sollicitanten uiteindelijk aan de politiekundige opleiding begonnen in februari