Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220745 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #440 Gepost op: 7 maart 2016, 14:30:39
Citaat van: Carlos link=msg=1411275 date=1457355253
Nou dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Ik zelf heb qua diploma's:

- VMBO-T+

- HAVO

- HBO


En ik ben door de briefselectie :)


Waarschijnlijk zal het bij de meesten toch liggen aan de ervaring met andere culturen denk ik zelf

Gooien ze alles op een grote hoop dan? Ik zou denken dat ze per regio of eenheid een selectie doen en dus ook verschillende methodes/criteria kunnen hanteren? Maar goed, ik heb geen flauw benul van wat er achter de schermen speelt ;)
Aspirant


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #441 Gepost op: 7 maart 2016, 14:37:00
Citaat van: karakartal link=msg=1411276 date=1457355347
Haha, precies hetzelfde gedaan Carlos nog geen minuut geleden was ik aan de lijn.
Ik vroeg of ze het goed hadden ontvangen en dat was het geval, ik moet nu even afwachten voor vervolg!

Precies! Ik had mijn diploma gewoon bij de sollicitatie gevoegd, maar even bellen "just to be sure" kan geen kwaad  ;D


Nu inderdaad even afwachten voor de 1e selectie dag  :D
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #442 Gepost op: 7 maart 2016, 14:39:43
Citaat van: Charlie link=msg=1411284 date=1457357439
Gooien ze alles op een grote hoop dan? Ik zou denken dat ze per regio of eenheid een selectie doen en dus ook verschillende methodes/criteria kunnen hanteren? Maar goed, ik heb geen flauw benul van wat er achter de schermen speelt ;)

Geen idee   :-\

Ik weet alleen dat je met een HBO niet direct al wordt afgewezen. Ook kijken ze volgens mij erg zwaar naar je culturele kennis op dit moment. Het enigste wat ik daar heb neergezet is dat ik in 4 Havo op uitwisseling ben geweest naar Polen en daar de cultuur heb mogen ervaren.

Je hoeft dus echt niet jarenlang ervaring te hebben met bijv. probleem jongeren uit een andere cultuur
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #443 Gepost op: 7 maart 2016, 14:56:18
Eén goedemiddag,

Ik volg dit forum al een tijdje, maar nooit een account aangemaakt. Nu maar eens even gedaan. Ik heb zelf ook een lange tijd geleden gesolliciteerd op de vacature van hoofdagent voor regio oost Nederland. Na het mailtje dat het nog tot 4 maart zou gaan duren, elke dag even goed mijn mailbox gecheckt, maar jammer genoeg lange tijd helemaal niks. Tot ik vorige week woensdag opeens gebeld werd met de vraag of ik een afspraak wou maken voor de volgende selectieronde, de sport test. m'n jongensdroom komt steeds dichterbij, maar eerst aankomende woensdag even alles op alles zetten om door de testen heen te komen.

Zelf heb ik een maatschappelijke opleiding op het MBO n4 afgerond als ik ga beginnen in oktober, als alles goed gaat :). Daarnaast ben ik teamleider (vrijwilliger) binnen scouting, ik geef leiding aan kinderen tussen 11 en 15. Tevens was ik vrijwilliger binnen een verzorgingstehuis en loop ik nu stage binnen het wijkteam. Ik werk dagelijks met gezinnen uit andere culturen en heb er dus veel ervaring mee kunnen opdoen.

Om nu even to the point te komen met mijn verhaal, zullen ze het allemaal gelezen hebben wat ik ingevuld heb of heb ik geluk gehad dat ik tussen de eerste selectie zit? Ik kan niet geloven dat ze alle 4000 + sollicitaties hebben gelezen...

Gegroet,

Rasja
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #444 Gepost op: 7 maart 2016, 15:15:22
Citaat van: Rasja link=msg=1411294 date=1457358978
Eén goedemiddag,

Ik volg dit forum al een tijdje, maar nooit een account aangemaakt. Nu maar eens even gedaan. Ik heb zelf ook een lange tijd geleden gesolliciteerd op de vacature van hoofdagent voor regio oost Nederland. Na het mailtje dat het nog tot 4 maart zou gaan duren, elke dag even goed mijn mailbox gecheckt, maar jammer genoeg lange tijd helemaal niks. Tot ik vorige week woensdag opeens gebeld werd met de vraag of ik een afspraak wou maken voor de volgende selectieronde, de sport test. m'n jongensdroom komt steeds dichterbij, maar eerst aankomende woensdag even alles op alles zetten om door de testen heen te komen.

Zelf heb ik een maatschappelijke opleiding op het MBO n4 afgerond als ik ga beginnen in oktober, als alles goed gaat :). Daarnaast ben ik teamleider (vrijwilliger) binnen scouting, ik geef leiding aan kinderen tussen 11 en 15. Tevens was ik vrijwilliger binnen een verzorgingstehuis en loop ik nu stage binnen het wijkteam. Ik werk dagelijks met gezinnen uit andere culturen en heb er dus veel ervaring mee kunnen opdoen.

Om nu even to the point te komen met mijn verhaal, zullen ze het allemaal gelezen hebben wat ik ingevuld heb of heb ik geluk gehad dat ik tussen de eerste selectie zit? Ik kan niet geloven dat ze alle 4000 + sollicitaties hebben gelezen...

Gegroet,

Rasja

Gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ze lezen naar mijn mening wel écht alle sollicitaties maar zover ik weet dat ze alles eerst sorteren op basis van diploma. Dus op moment dat je bijvoorbeeld zoals ik alleen met een havo overgangsbewijs hebt gesolliciteerd kan je het eigenlijk al vergeten omdat er in dit geval genoeg mensen waren met wél een havo of MBO diploma.

Na aanleiding daarvan lezen ze volgens mij wel alle motivaties en ervaringen betreft etnische culturen maar hoe de selectie dan gaat weet ik niet.. In ieder geval veel succes woensdag! Was het de eerste keer dat je hebt gesolliciteerd of al meerdere keren?


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #445 Gepost op: 7 maart 2016, 15:43:16
Citaat van: Carlos link=msg=1411288 date=1457357983
Geen idee   :-\

Ik weet alleen dat je met een HBO niet direct al wordt afgewezen. Ook kijken ze volgens mij erg zwaar naar je culturele kennis op dit moment. Het enigste wat ik daar heb neergezet is dat ik in 4 Havo op uitwisseling ben geweest naar Polen en daar de cultuur heb mogen ervaren.

Je hoeft dus echt niet jarenlang ervaring te hebben met bijv. probleem jongeren uit een andere cultuur

Ik heb gezegd dat ik heel vaak eten haal bij de Chinees.



grapje  0098
Aspirant


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #446 Gepost op: 7 maart 2016, 16:20:49
Citaat van: liees link=msg=1411297 date=1457360122
Gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ze lezen naar mijn mening wel écht alle sollicitaties maar zover ik weet dat ze alles eerst sorteren op basis van diploma. Dus op moment dat je bijvoorbeeld zoals ik alleen met een havo overgangsbewijs hebt gesolliciteerd kan je het eigenlijk al vergeten omdat er in dit geval genoeg mensen waren met wél een havo of MBO diploma.

Na aanleiding daarvan lezen ze volgens mij wel alle motivaties en ervaringen betreft etnische culturen maar hoe de selectie dan gaat weet ik niet.. In ieder geval veel succes woensdag! Was het de eerste keer dat je hebt gesolliciteerd of al meerdere keren?

Bedankt! Ik ben in oktober 18 geworden, dit is tevens ook de eerste keer dat ik solliciteer. Heb bij werkervaring ook gewoon mijn bijbaan in een restaurant en bij een slager ingevuld.. Beter dan leeg laten :P. Heb je naast je opleiding wel relevante werkervaring/ multiculti kennis?
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #447 Gepost op: 7 maart 2016, 17:30:13
Citaat van: Rasja link=msg=1411311 date=1457364049
Bedankt! Ik ben in oktober 18 geworden, dit is tevens ook de eerste keer dat ik solliciteer. Heb bij werkervaring ook gewoon mijn bijbaan in een restaurant en bij een slager ingevuld.. Beter dan leeg laten :P. Heb je naast je opleiding wel relevante werkervaring/ multiculti kennis?

Heb je dan goed gedaan! haha, relevante werkervaring eigenlijk niet..
Heb altijd in de horeca gewerkt. Wel in diverse grootschalige hotels in Amsterdam gewerkt waar ik met meerdere culturen dagelijks omging dus dat is eigenlijk wat ik qua ervaring heb betreft etnische culturen. En daarnaast in een Turks, Chinees en Japans bedrijf gewerkt (horeca)


Doyourbest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #448 Gepost op: 7 maart 2016, 18:09:36
Ik heb net mail gehad dat vanwege de vele aanmelding het allemaal iets langer gaat duren. Geheel begrijpelijk maar toen ik ging solliciteren stond erbij dat ik binnen 2 weken na sluiting van vacature (1 maart) bericht zou krijgen. Dat zou betekenen dat ik voor 14 maart wat zou moeten horen. Nu stond er in de mail die ik net heb gekregen dat ze voor 15 maart laten weten of je geselecteerd bent of niet..

Beetje vaag dat ze mailen dat het allemaal wat uitloopt en een nieuwe datum geven, en dat dat maar 1 dag verschilt met de oorspronkelijke datum... Beetje onlogisch. Als je dat mailt dat het allemaal wat langer duurt, dan zou je niet het verschil van 1 dag verwachten..

(vacature Noord Nederland)


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #449 Gepost op: 7 maart 2016, 18:18:38
Citaat van: liees link=msg=1411339 date=1457368213
Heb je dan goed gedaan! haha, relevante werkervaring eigenlijk niet..
Heb altijd in de horeca gewerkt. Wel in diverse grootschalige hotels in Amsterdam gewerkt waar ik met meerdere culturen dagelijks omging dus dat is eigenlijk wat ik qua ervaring heb betreft etnische culturen. En daarnaast in een Turks, Chinees en Japans bedrijf gewerkt (horeca)

Maar je bent dus helaas niet uitgekozen als ik je zo hoor? Had je al vaker gesolliciteerd?
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S