Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220609 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #500 Gepost op: 8 maart 2016, 14:14:21
Citaat van: Rasja link=msg=1411529 date=1457442594
Je hebt het geluk dat je al een mbo diploma op zak hebt, bij een vacature voor politiekundige die er misschien aan zit te komen, zou je dus wel kunnen solliciteren! Weet niet of je nog gemotiveerd bent om door te gaan voor politieagent?

Dat vind ik inderdaad een voordeel! Ik denk dat ik toch liever hoofdagent wil doen dan politiekundige. Ik had laatst al gebeld met de vraag of ik met mijn Propedeuse ook politiekundige kan gaan doen, omdat ik die wel al heb maar dat kan helaas niet dus dan zou ik dit nog even af moeten maken.
Wanneer ik nu aangenomen zou worden, zou ik stoppen met mijn studie. Jammer van de studieschuld maar dan zou ik wel mijn droombaan hebben! Ik ben zeker nog gemotiveerd om door te gaan met de politie!


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #501 Gepost op: 8 maart 2016, 14:22:30
Citaat van: Alicia link=msg=1411534 date=1457442861
Dat vind ik inderdaad een voordeel! Ik denk dat ik toch liever hoofdagent wil doen dan politiekundige. Ik had laatst al gebeld met de vraag of ik met mijn Propedeuse ook politiekundige kan gaan doen, omdat ik die wel al heb maar dat kan helaas niet dus dan zou ik dit nog even af moeten maken.
Wanneer ik nu aangenomen zou worden, zou ik stoppen met mijn studie. Jammer van de studieschuld maar dan zou ik wel mijn droombaan hebben! Ik ben zeker nog gemotiveerd om door te gaan met de politie!

Wat mooi dat je ondanks een begonnen studie en een afwijzing toch nog gemotiveerd bent om door te gaan. Ik denk als ik wordt afgewezen en begin aan mijn HBO die wel eerst ga afmaken. Dat werk lijkt mij namelijk nog steeds erg leuk!
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #502 Gepost op: 8 maart 2016, 14:34:26
nu jullie het over opleidingen een beetje hebben, vinden jullie integrale veiligheidskunde of security management ook opleidingen die goed aansluiten bij de politie?
Zit beetje in een dubio welke kant ik op zal gaan haha..
Daarnaast heb je eventueel ook nog sociaal juridische hulpverlening wat me ook aanspreekt.
In juni/juli hoop ik me MBO4 te hebben, mochten er dan nog geen vacatures zijn of ik kom er niet doorheen wil ik verder studeren en naar het HBO denk ik.
Alhoewel ik ook heb gedacht aan MBO3 HTV-politie...
Iemand tips?!


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #503 Gepost op: 8 maart 2016, 14:41:33
Citaat van: liees link=msg=1411543 date=1457444066
nu jullie het over opleidingen een beetje hebben, vinden jullie integrale veiligheidskunde of security management ook opleidingen die goed aansluiten bij de politie?
Zit beetje in een dubio welke kant ik op zal gaan haha..
Daarnaast heb je eventueel ook nog sociaal juridische hulpverlening wat me ook aanspreekt.
In juni/juli hoop ik me MBO4 te hebben, mochten er dan nog geen vacatures zijn of ik kom er niet doorheen wil ik verder studeren en naar het HBO denk ik.
Alhoewel ik ook heb gedacht aan MBO3 HTV-politie...
Iemand tips?!

Zelf ga ik komend schooljaar beginnen met de opleiding Intergrale Veiligheid in Leeuwarden.
Ik zou als ik jou was niet omlaag gaan in niveau door nog HTV te gaan doen, maar omhoog gaan en verder denken dan de politie door een opleiding te kiezen in de richting waar je werkzaam zou willen zijn mocht het niets bij de politie worden.
Dat is tenminste mijn gedachte.  ;)


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #504 Gepost op: 8 maart 2016, 15:18:45
Citaat van: R0N4NN link=msg=1411546 date=1457444493
Zelf ga ik komend schooljaar beginnen met de opleiding Intergrale Veiligheid in Leeuwarden.
Ik zou als ik jou was niet omlaag gaan in niveau door nog HTV te gaan doen, maar omhoog gaan en verder denken dan de politie door een opleiding te kiezen in de richting waar je werkzaam zou willen zijn mocht het niets bij de politie worden.
Dat is tenminste mijn gedachte.  ;)

Nee dat is waar, gelijk heb je.
Criminologie spreekt mij het meeste aan, alleen is het allemaal Universiteit als ik goed heb gekeken..
Daarnaast bijvoorbeeld forensische opsporing maarja biologie, natuur en scheikunde ligt mij niet heel geweldig.
Zo jammer dit omdat je weet wat je wilt en eventueel een opleiding hebt die je ook geweldig lijkt naast de opleiding maar dan is die alleen op universitair niveau beschikbaar. Is er een soortgelijke opleiding ook mogelijk op HBO?  ::)


Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #505 Gepost op: 8 maart 2016, 16:39:41
Citaat van: Rasja link=msg=1411541 date=1457443350
Wat mooi dat je ondanks een begonnen studie en een afwijzing toch nog gemotiveerd bent om door te gaan. Ik denk als ik wordt afgewezen en begin aan mijn HBO die wel eerst ga afmaken. Dat werk lijkt mij namelijk nog steeds erg leuk!

Dat is wel fijn dat je die opleiding ook leuk vind en graag af wilt maken! Maar we gaan ervan uit dat je er nu ook doorheen komt toch?
Ik vind zelf mijn opleiding ook heel erg leuk, maar ik raak op dit moment een beetje mijn motivatie kwijt door de politie haha. Nog even doorzetten en afmaken! :)


Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #506 Gepost op: 8 maart 2016, 16:45:13
Citaat van: liees link=msg=1411555 date=1457446725
Nee dat is waar, gelijk heb je.
Criminologie spreekt mij het meeste aan, alleen is het allemaal Universiteit als ik goed heb gekeken..
Daarnaast bijvoorbeeld forensische opsporing maarja biologie, natuur en scheikunde ligt mij niet heel geweldig.
Zo jammer dit omdat je weet wat je wilt en eventueel een opleiding hebt die je ook geweldig lijkt naast de opleiding maar dan is die alleen op universitair niveau beschikbaar. Is er een soortgelijke opleiding ook mogelijk op HBO?  ::)

Hmm lastig.. Vaak heb je inderdaad scheikunde enzo nodig. Het enige wat ik me nu kan bedenken is HBO-rechten? Maar dat moet je natuurlijk wel liggen


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #507 Gepost op: 8 maart 2016, 17:46:16
Citaat van: Alicia link=msg=1411568 date=1457451581
Dat is wel fijn dat je die opleiding ook leuk vind en graag af wilt maken! Maar we gaan ervan uit dat je er nu ook doorheen komt toch?
Ik vind zelf mijn opleiding ook heel erg leuk, maar ik raak op dit moment een beetje mijn motivatie kwijt door de politie haha. Nog even doorzetten en afmaken! :)

Ik houd alle opties nog open, maar het komt nu allemaal wel steeds dichterbij :) Breng morgen verslag uit hoe het is afgelopen, kan niet wachten tot alles erop zit  ;)
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #508 Gepost op: 8 maart 2016, 18:12:20
Citaat van: R0N4NN link=msg=1411509 date=1457434207
Geldt gelukkig niet voor de mensen die afgewezen worden na de andere delen en briefselectie.
Hoe weet je dat?


Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #509 Gepost op: 8 maart 2016, 18:31:27
Citaat van: Rasja link=msg=1411580 date=1457455576
Ik houd alle opties nog open, maar het komt nu allemaal wel steeds dichterbij :) Breng morgen verslag uit hoe het is afgelopen, kan niet wachten tot alles erop zit  ;)

Kan ik me voorstellen! Heel erg veel succes morgen!