Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis

Auteur Topic: Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis  (gelezen 7542 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Bericht op geenstijl mbt tekort aan politievoertuigen?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/vroem_vroem_piew_piew.html

Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2016, 11:26:26
Citaat van: flowcop link=msg=1402749 date=1454062823
Bericht op geenstijl mbt tekort aan politievoertuigen?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/vroem_vroem_piew_piew.html

Was vanmorgen ook in het nieuws op 3FM: te weinig agenten/auto's in gebieden met dorpen waardoor ze vaak te laat zijn en ook dat ze soms wel 2 uur moesten rijden om een arrestant naar een cel te brengen waardoor ze dus lange tijd niet inzetbaar zijn. Heb net gekeken op NOS.nl en nosop3.nl maar vind er niet zo snel het artikel.

EDIT: Wel artikel van RTL nieuws gevonden erover: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/politiewerk-gevaar-door-sluiting-bureaus
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2016, 12:00:46
De politie komt auto's tekort en dat wordt alleen maar erger http://telegraaf.nl/w/25105496

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2016, 13:29:00
Er is al een tekort aan dienstautos. En dat tekort wordt alleen maar groter doordat er voertuigen moeten worden ingeleverd. Wederom een bezuinigingsmaatregel.

Ook gaan er veel bureaus sluiten waardoor meer reisbewegingen zijn. Hierdoor zijn er ook weer veel meer autos nodig. Die komen dus ook niet.
Voorbeeld: Op ons bureau werken ongeveer 80 collegas en wij bedienen een gebied met ongeveer 75000 inwoners.
Wij hebben echter maar 5 opvallende autos waarvan 2 x continu noodhulp.
Hiernaast nog 5 burgergebakjes. Zoals Polo's. Er is al jaren een tekort.

Er blijkt hiernaast alleen net genoeg geld om de noodhulpautos te vervangen. Sommigen zelfs al 7 jaar oud...
Burgerautos worden al helemaal niet tijdig vervangen. We hebben ze van bijna 12 jaar oud, waar je zowat elke dag de jumpstart op moet zetten.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2016, 13:57:05
Citaat van: CopVR3 link=msg=1402770 date=1454070540
Er is al een tekort aan dienstautos. En dat tekort wordt alleen maar groter doordat er voertuigen moeten worden ingeleverd. Wederom een bezuinigingsmaatregel.

Ook gaan er veel bureaus sluiten waardoor meer reisbewegingen zijn. Hierdoor zijn er ook weer veel meer autos nodig. Die komen dus ook niet.
Voorbeeld: Op ons bureau werken ongeveer 80 collegas en wij bedienen een gebied met ongeveer 75000 inwoners.
Wij hebben echter maar 5 opvallende autos waarvan 2 x continu noodhulp.
Hiernaast nog 5 burgergebakjes. Zoals Polo's. Er is al jaren een tekort.

Er blijkt hiernaast alleen net genoeg geld om de noodhulpautos te vervangen. Sommigen zelfs al 7 jaar oud...
Burgerautos worden al helemaal niet tijdig vervangen. We hebben ze van bijna 12 jaar oud, waar je zowat elke dag de jumpstart op moet zetten.
Ergens komt het toch wel over alsof jullie ruim in de auto's zitten. Als je van 5 ploegen uitgaat heb je dus 16 man per dienst. Dan hou je dus met twee man op een auto altijd 2 auto's over...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2016, 14:18:29
Ergens komt het toch wel over alsof jullie ruim in de auto's zitten. Als je van 5 ploegen uitgaat heb je dus 16 man per dienst. Dan hou je dus met twee man op een auto altijd 2 auto's over...

5 ploegen van 16 man?
Wat is dat nou weer voor papieren geneuzel? ;) het kon een reactie zijn van de kantoorbobo's, die alleen maar uitgaan van een ideaalsituatie en niet weten hoe het er feitelijk aan toe gaat.

Doordeweek overdag zijn er elke dag ongeveer 30-35 collegas in dienst.
Hieronder ook veel van het crimeteam, en wijkagenten, die de wijk ingaan...
Daarnaast hebben wij b.v. in het weekend snachts ongeveer 10-14 collegas in dienst die deels noodgedwongen in een reis-autootje met niks moeten dienstdoen...

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2016, 14:24:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1402778 date=1454073509
5 ploegen van 16 man?
Wat is dat nou weer voor papieren geneuzel? ;) het kon een reactie zijn van de kantoorbobo's, die alleen maar uitgaan van een ideaalsituatie en niet weten hoe het er feitelijk aan toe gaat.

Doordeweek overdag zijn er elke dag ongeveer 30-35 collegas in dienst.
Hieronder ook veel van het crimeteam, en wijkagenten, die de wijk ingaan...
Daarnaast hebben wij b.v. in het weekend snachts ongeveer 10-14 collegas in dienst die deels noodgedwongen in een reis-autootje met niks moeten dienstdoen...
Laat ik het erop houden dat de verschillende bureaus waar ik dienst heb gedaan het regelmatig er minder voertuigen zijn

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2016, 14:55:33
Citaat van: kaasje link=msg=1402781 date=1454073874
Laat ik het erop houden dat de verschillende bureaus waar ik dienst heb gedaan het regelmatig er minder voertuigen zijn
Maar dat is net het verschil tussen de bureau's he. Als je in Amsterdam/ Rotterdam/ Den Haag een gemiddeld bureau kijkt dan staan er bij wijze van spreken tientallen voertuigen te wachten op hun berijders, om nog maar niet te spreken over de voertuigen die maar door 1 persoon bereden worden.

Het is gewoon een feit dat over dit soort zaken word beslist door mensen op kantoor die kijken naar cijfers en dan gaan rekenen met hun kennis. Als ik even kijk naar mijn tak van sport. Ik werk op een team die 32 voertuigen beschikbaar heeft. Hiervan is eigenlijk maar 1 auto geschikt voor het werk wat ik doe. Want 29 voertuigen worden door 1 persoon gereden en/of zijn niet goed uitgerust. 1 voertuig is een speciaal voertuig wat niet zomaar ingezet word, dan heb je nog een poolauto die dus vaak weg is. Dan word het lastig als je wisselende diensten heb en je weg moet maar de auto van jou al ingezet word.

Dit speelt niet alleen bij de politie maar overal waar mensen op kantoor beslissingen maken die niet weten hoe het werk er uitziet. Want als je met de bezetting die ik hierboven neer zet dan ook nog het verzoek krijg om een aantal voertuigen in te leveren "want jullie hebben er zoveel" dan gaat het ergens mis.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2016, 15:13:17
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1402789 date=1454075733
Maar dat is net het verschil tussen de bureau's he. Als je in Amsterdam/ Rotterdam/ Den Haag een gemiddeld bureau kijkt dan staan er bij wijze van spreken tientallen voertuigen te wachten op hun berijders, om nog maar niet te spreken over de voertuigen die maar door 1 persoon bereden worden.

Het is gewoon een feit dat over dit soort zaken word beslist door mensen op kantoor die kijken naar cijfers en dan gaan rekenen met hun kennis. Als ik even kijk naar mijn tak van sport. Ik werk op een team die 32 voertuigen beschikbaar heeft. Hiervan is eigenlijk maar 1 auto geschikt voor het werk wat ik doe. Want 29 voertuigen worden door 1 persoon gereden en/of zijn niet goed uitgerust. 1 voertuig is een speciaal voertuig wat niet zomaar ingezet word, dan heb je nog een poolauto die dus vaak weg is. Dan word het lastig als je wisselende diensten heb en je weg moet maar de auto van jou al ingezet word.

Dit speelt niet alleen bij de politie maar overal waar mensen op kantoor beslissingen maken die niet weten hoe het werk er uitziet. Want als je met de bezetting die ik hierboven neer zet dan ook nog het verzoek krijg om een aantal voertuigen in te leveren "want jullie hebben er zoveel" dan gaat het ergens mis.
Ik ben het helemaal eens hoor. Enige wat ik duidelijk wil maken is dat het soms nog schrijnender is. Ik ken collega's die observaties vanuit privé auto deden en zelf heb ik ook wel eens naar een evenement gereden met mijn eigen auto, alternatief was 10 kilometer fietsen.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2016, 15:39:24
Ik ben het helemaal eens hoor. Enige wat ik duidelijk wil maken is dat het soms nog schrijnender is. Ik ken collega's die observaties vanuit privé auto deden en zelf heb ik ook wel eens naar een evenement gereden met mijn eigen auto, alternatief was 10 kilometer fietsen.

Juist. Dit komt bij ons dus ook voor. Collegas moeten heel vaak in eigen auto een dienstreis doen. Hoeveel schrijnender wil je het hebben...