Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis

Auteur Topic: Voertuig tekort politie, gebruik dienstvoertuig voor dienstreis  (gelezen 7549 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2016, 12:10:37
Citaat van: DD link=msg=1403453 date=1454367913
Bij Defensie gaan we gewoon met het openbaar vervoer, wat is daar mis mee?

Je woont en werkt in de randstad zeker, makkelijk roepen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2016, 12:34:15
Citaat van: silque link=msg=1403525 date=1454411437
Je woont en werkt in de randstad zeker, makkelijk roepen.
Hoe reis je privé dan?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2016, 12:43:17
Niet met het openbaar vervoer, want dan kom ik hier vrijwel nergens.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2016, 12:55:18
Tsja, ik snap de aanname dat de baas dan wel voor vervoer moet zorgen, maar zegt je contract dat ook? Volgens mij niet namelijk.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2016, 13:08:02
Collega's en Niet collega's uit de (rand)stedelijke gebieden hebben makkelijk oordelen. Hier op het platte land is het OV beduidend minder dekkend dan in A'dam bijvoorbeeld of Den Haag. Daarnaast liggen hier de locaties veel verder uit elkaar en zijn de gebieden en afstanden veel groter. Als men bijvoorbeeld een verdachte moet horen die elders is ingesloten (wat hier erg vaak voorkomt), kan het bijvoorbeeld zo zijn dat men van Emmen naar Assen, of vanaf Stadskanaal naar Groningen Stad moet, dan ben je met je eigen vervoer al minimaal 45 minuten onderweg. Treinen en tram's rijden er niet of je moet al via Zwolle, en de busverbinding gaat via Likmekutjeshausen en verweggistan en dan ben je nog veel langer onderweg dan de eerder gestelde 45min.

Ik kan me goed voorstellen dat dat in de verstedelijkte gebieden een minder groot probleem is. Maar desalniettemin geloof ik dat ook in het stedelijk gebied wel een tekort aan voertuigen is hoor. Echter denk ik dat daar meer mogelijkheden zijn om van A naar B te komen zonder dienstauto dan dat dat hier het geval is.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2016, 13:22:20
Citaat van: DD link=msg=1403453 date=1454367913
Bij Defensie gaan we gewoon met het openbaar vervoer, wat is daar mis mee?

Of je huurt gewoon via DIDO of CDC een poolauto. Hier op de veluwe hebben we op bijna iedere kazerne poollocaties en het werkt perfect, via je smartcard ook geen gedoe met sleutels en het invullen van ritboekjes. Zou niet weten waarom ik voor het OV zou kiezen.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #26 Gepost op: 2 februari 2016, 13:41:59
Of gewoon voldoende voertuigen, en geen rare dingen verzinnen om ergens te kunnen komen. Somige antwoorden kan ik niet eens serieus nemen. Hey Piet, ga even die VE horen we hebben nog maar 3 uur. Ja is goed zoek ik even m'n ov kaart dan pak de bus.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 2 februari 2016, 14:27:59
Citaat van: kaasje link=msg=1403540 date=1454414118
Tsja, ik snap de aanname dat de baas dan wel voor vervoer moet zorgen, maar zegt je contract dat ook? Volgens mij niet namelijk.

Heeft niets met een contract te maken, we hebben allemaal met het BARP van doen. Dit BARP is overigens duidelijk, de baas moet een dienstvoertuig ter beschikking te stellen (artikel 10), indien dat niet mogelijk is komt pas het OV om de hoek kijken (artikel 11) of het eigen vervoer (artikel 12). Dit gaat allemaal over dienstreizen en geen woon/werk.

Door de centralisatie van diensten vallen er veel bureau's/steunpunten weg, voor de landelijke gebieden betekent dit veel meer reisbewegingen. Voorheen kon de wijkagent per fiets vanaf het steunpunt de wijk in, nu moet hij een auto pakken vanaf het teambureau. Ook hier worden verdachten centraal ingesloten, wat vanaf sommige bureaus een uur rijden is.

De dekking van het OV is minder als in de randstad, in Zeeuws Vlaanderen rijdt bijvoorbeeld helemaal geen trein. Dan moet je met bussen en/of boten gaan werken, als je naar de randstad wilt moet je na de bus/bootreis gaan overstappen op de trein. Bovendien rijden ze niet iedere 10 min, maar heb je geluk als de bus 1x per uur komt. In sommige dorpen komt de bus 2x op een dag.

Overigens gaat het bij ons nog redelijk goed, vaak zijn er voldoende voertuigen ter beschikking. Wat ik aan wil geven is dat niet alles over één kam geschoren kan worden, simpel het OV pakken zit er buiten de randstad vaak niet in.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #28 Gepost op: 2 februari 2016, 14:39:53
Citaat van: silque link=msg=1403564 date=1454419679

Maar ook binnen de randstad niet hoor :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #29 Gepost op: 2 februari 2016, 14:41:30
Waar lees je dat in het BARP Silque? Art 10 gaat over je aanstelling, niet over dienstreizen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein