De brandweer, ambulancedienst en MMT zijn toch de hulpverlening. Wie of wat moet er nog ter plaatse komen om het slachtoffer te bevrijden.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Ik reageerde eigenlijk alleen op dit stukje:
er zijn ook korpsen die op de TS een lichte pomp hebben
Wat is het resultaat als deze korpsen te maken krijgen met ongeval met beknelling in een modernere auto met bijv. boron-staal of met stijlen die volgespoten zijn met schuim?
Als korpsen te maken krijgen met ongevallen waar een zwaardere/sterkere pomp en/of gereedschap voor nodig is moeten ze die van een HV voertuig gebruiken. Er vanuit gaande dat de TS eerder ter plaatse is dan het HV voertuig moet je dus op het HV voertuig wachten voordat je het mogelijk sterkere en/of zwaardere gereedschap kan gebruiken. Vandaar mijn reactie:
Dan wordt het wachten op de HV.
En daarom snap ik deze reactie (zie volgende quote) ook niet helemaal.
Precies zoals ik het zeg/getypt heb. Wachten tot dat de HV ter plaatse is. Of niet. Misschien is hij wel eerder dan de TS.Dat weet ik niet. Het is per incident verschillend.
De brandweer, ambulancedienst en MMT zijn toch de hulpverlening. Wie of wat moet er nog ter plaatse komen om het slachtoffer te bevrijden.
Verder ga ik er niet op in want dat is niet waar dit topic voor bedoeld is. Tenzij dat gewenst is maar dan is het misschien verstandig om een nieuw topic te starten.