Je moet niet naar het aantal inwoners kijken maar naar het aantal werknemers. Die hebben de voertuigen nodig, niet de inwoners
op het bureau in Bergen op Zoom werkt zo'n 150 man waarvan ongeveer 75 man nodig is voor de Noodhulp, ook heeft dit Basis Team een werkgebied dat in 2 provincies ligt met ook nog een aantal werknemers op het bureau in Tholen (Zeeland)
Wat is jouw definitie van een Back-up (auto)? Een auto ter vervangen van een exemplaar die bij de garage staat? Extra auto's op drukke dagen? Evt. assistentie van een collega in moeilijkheden? ....?
Onder back-up versta ik dat er genoeg voertuigen zijn om andere voertuigen te vervangen wanneer deze bij de garage zijn of total loss zijn, het gebeurd regelmatig dat een voertuig voor reparatie/onderhoud naar de dealer moet of dat het voertuig een ongeluk heeft gehad (als is een ongeval met een dienstvoertuig dit jaar nog maar 1x voorgekomen bij BT Bergen op Zoom)
verder is het ook handig dat de voertuigen niet 24/7 rijden maar ook een dienst stil staan anders zitten ze zo aan hun kilometers, in het geval van Bergen op Zoom heeft de nieuwe touran uit een eerder bericht de jongste oude touran vervangen aangezien deze na nog geen 4 jaar al ruim over de 300.000 kilometer zat omdat er zo veel ingereden werd (was de enige touran met automatische versnellingsbak).
Ook bedoel ik me back up dat er altijd 1-2 voertuigen op het bureau staan zodat er bij drukte of wanneer er assistentie collega nodig is er altijd agenten vanaf het bureau naar de melding kunnen gaan.
Maar nu weer on topic, Bergen op Zoom krijgt als het goed is binnen een maand nog 2 nieuwe tourans ter vervanging van 1 handgeschakelde touran van voormalig eenheid Zeeland en 1 ter vervanging van de OvD golf+, dan is er verder zeer binnenkort nog 1 touran nodig ter vervanging van de 2e handgeschakelde touran van voormalig eenheid zeeland en uiteindelijk ook nog 2 tourans voor de vervanging van de 2 overgebleven wijkteam Golf+