Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 105400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #210 Gepost op: 13 juni 2016, 12:02:51
Citaat van: Hammie link=msg=1429679 date=1465811589
Orionscherm niet nodig ivm Samsung dus dan navigatie op de onderste  ;).
Slim!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

OGS

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #211 Gepost op: 13 juni 2016, 19:22:32
Citaat van: Venture link=msg=1429475 date=1465718009
Afbeelding waarnaar verwezen werd even in een post:

Waarvoor is het klepje(?) op het dashboard? Net rechts van het bovenste schermpje.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #212 Gepost op: 13 juni 2016, 19:29:43
Heeft bijzonder veel weg van een klepje waar een 12v plug onder verstopt zit...

OGS

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #213 Gepost op: 13 juni 2016, 19:48:32
Citaat van: Haageneesch link=msg=1429759 date=1465838983
Heeft bijzonder veel weg van een klepje waar een 12v plug onder verstopt zit...

Dat was ook mijn gedachten, misschien voor voeding voor een later te plaatsen ANPR?
Zo als bij de Volvo's...

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 13 juni 2016, 20:13:11
Neehoor is idd een 12V aansluiting met een hogere 'capaciteit' zodat de MEOS telefoons opgeladen kunnen worden in de voertuigen. Nu klapte de zekering er nog wel eens uit.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

OGS

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #215 Gepost op: 13 juni 2016, 20:19:50
Duidelijk!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 22 juni 2016, 19:42:35
Vandaag ook de 1e 'nieuwe' Touran opgehaald voor ons basisteam, hij ziet er van binnen en buiten echt prima uit maar hij valt me toch een beetje tegen:

- Duidelijk veel meer lawaai op de snelweg van de dakset,
- Motorisch merk ik geen verschil (moet misschien nog ingereden worden),
- Het valt me op dat de lades in de kofferbak geen 'verdelers' meer hebben en een stuk hoger zijn,
- Er zit standaard een 'Engelse spiegel' op de auto, idee is dat de bijrijder dan beter naar achter kan kijken. WAARDELOOS! Als bestuurder heb je een enorm grote dode hoek doordat de spiegel niet verder naar links gesteld kan worden met alle gevolgen van dien.
Bovendien kijkt de bijrijder meer naar voren en op de momo dan in de spiegel. Schijnbaar zijn er landelijk al heel veel klachten ontvangen over de spiegels, maar mag er geen normale spiegel opgezet worden.

Voor de collega's die hem al hebben, in het plafond zit een zwart drukknopje waar in de vorige Touran een plafondlamp bij de bijrijder mee bediend kon worden. Het knopje zit er nog, maar de lamp niet meer en er gebeurt ook niets. Iemand die weet waar dit knopje voor dient?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #217 Gepost op: 22 juni 2016, 20:55:00
Citaat van: silque link=msg=1431450 date=1466617355
Vandaag ook de 1e 'nieuwe' Touran opgehaald voor ons basisteam, hij ziet er van binnen en buiten echt prima uit maar hij valt me toch een beetje tegen:

- Duidelijk veel meer lawaai op de snelweg van de dakset,
- Motorisch merk ik geen verschil (moet misschien nog ingereden worden),
- Het valt me op dat de lades in de kofferbak geen 'verdelers' meer hebben en een stuk hoger zijn,
- Er zit standaard een 'Engelse spiegel' op de auto, idee is dat de bijrijder dan beter naar achter kan kijken. WAARDELOOS! Als bestuurder heb je een enorm grote dode hoek doordat de spiegel niet verder naar links gesteld kan worden met alle gevolgen van dien.
Bovendien kijkt de bijrijder meer naar voren en op de momo dan in de spiegel. Schijnbaar zijn er landelijk al heel veel klachten ontvangen over de spiegels, maar mag er geen normale spiegel opgezet worden.

Voor de collega's die hem al hebben, in het plafond zit een zwart drukknopje waar in de vorige Touran een plafondlamp bij de bijrijder mee bediend kon worden. Het knopje zit er nog, maar de lamp niet meer en er gebeurt ook niets. Iemand die weet waar dit knopje voor dient?

Lampje zit net boven het dashboardkastje... Je zou denken dat het lampje niet werkt,  is namelijk zeer zwak lichtschijnsel maar tijdens nacht werkt het voldoende.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #218 Gepost op: 22 juni 2016, 21:16:37
Het chromen knopje boven de radio is idd het lampje. Werkt snachts prima. De oude was veeeel te fel.

guest16442

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 22 juni 2016, 22:42:35
Misschien een gekke gedachte [ik heb er ook geen ervaring mee, maar kan mij er een voorstelling bij plaatsen]: zou het niet prettiger zijn om gebruik te maken van een rood lampje? Door het rode licht zul je namelijk niet verblind worden en hoeven je ogen ook niet aan de nacht te wennen. Nu zal het effect van zo'n lampje misschien niet overdreven negatief zijn, maar ik denk even hardop.  ;)