Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 106090 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #220 Gepost op: 22 juni 2016, 22:43:48
Nu ook al op de Touran zo'n engelse buitenspiegel?!
Op de Golf Variant zat ie ook al, wat een armoe ding is dat zeg. Zoooooo onhandig!

Ik heb overigens nog geen toppic gezien hierover op de intranetpagina van de webshop. Wel een hoop klachten over de vastlopende navi.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #221 Gepost op: 22 juni 2016, 23:59:46
Een engelse buitenspiegel? Wat is het probleem dan?

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 23 juni 2016, 06:38:27
Die op de Touran heb ik nog niet gezien.

De rechter spiegel op de Golf Variant kan je niet ver genoeg naar binnen draaien. Je ziet dus niet een deel van de zijkant van de auto maar je zicht begint pas een meter er naast. Erg onhandig.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #223 Gepost op: 23 juni 2016, 07:04:37
Klopt. Het euvel is nu ook te vinden op de nieuwe Touran.

De logica van zo'n spiegel ontgaat me compleet.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #224 Gepost op: 23 juni 2016, 09:21:57
Een maand geleden kregen wij ook de nieuwste Touran afgeleverd. Met 100 km op de teller hadden de collega's een korte achtervolging met twee scooterdiefjes. Hierbij sneuvelde toevallig het kapje van de linker buiten spiegel. Toen kwam de Engelse spiegel ook aan het licht. Omdat gedacht werd aan een productiefout Is die vervangen voor een 'normale' spiegel.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

--Niets is wat het lijkt--

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #225 Gepost op: 23 juni 2016, 10:12:33
Citaat van: flowcop link=msg=1431472 date=1466621700
Lampje zit net boven het dashboardkastje... Je zou denken dat het lampje niet werkt,  is namelijk zeer zwak lichtschijnsel maar tijdens nacht werkt het voldoende.

Thanks! Had inderdaad gezien dat het een lampje was, maar dacht dat het niet werkte.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1431517 date=1466632786
Een engelse buitenspiegel? Wat is het probleem dan?
Je kunt hem niet ver genoeg naar binnen draaien, daardoor heb je een enorm grote dode hoek en weinig zicht.

Citaat van: Senior GGP link=msg=1431540 date=1466658277
Klopt. Het euvel is nu ook te vinden op de nieuwe Touran.

De logica van zo'n spiegel ontgaat me compleet.
We hebben contact gehad met PON hierover, schijnbaar worden ze standaard op iedere Touran afgeleverd nu. Het idee is dat de bijrijder zo een veel breder blikveld heeft en veel verder naar 'achter' kan kijken. Omdat we toch veel samen surveilleren zou de bijrijder dus actief mee kunnen kijken en de bestuurder kunnen waarschuwen.

De praktijk is echter dat de bijrijder niet naar achteren kijkt, met de momo bezig is of met de omgeving te scannen. De bestuurder ziet geen reet door die spiegel en het is wachten op een aanrijding.

Citaat van: knarf1990 link=msg=1431549 date=1466666517
Omdat gedacht werd aan een productiefout Is die vervangen voor een 'normale' spiegel.
De auto's worden opgebouwd door PON en dan naar een afleverpunt in de eenheid gebracht, in ons geval de VW garage. Ook daar dachten ze dat het een productiefout was en op mijn verzoek wilde ze een 'normale' spiegel gaan bestellen. Ze werden echter direct door PON teruggefloten dat dit niet de bedoeling was en dat dat gekke ding erop moest blijven zitten.

Inmiddels wel een workaround gevonden, maar ik wil iedereen vragen die last heeft van die gekke spiegel om dit vooral kenbaar te maken bij het wagenparkbeheer. Het schijnt dat er al behoorlijk wat klachten over zijn namelijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #226 Gepost op: 23 juni 2016, 10:14:33
Citaat van: Carv link=msg=1431503 date=1466628228
Ik heb overigens nog geen toppic gezien hierover op de intranetpagina van de webshop.

Goed idee, ga ik gelijk doen

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #227 Gepost op: 23 juni 2016, 10:38:30
Heeft iemand een foto van zo'n spiegel? Snap nu nog niet helemaal wat er bedoeld wordt enzo.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #228 Gepost op: 23 juni 2016, 10:57:15
Een foto heb je weinig aan, want je ziet geen verschil met een normale spiegel. Het gaat echt om het stuk glas wat gewoon niet verder naar links gezet kan worden, waardoor je als bestuurder een dode hoek krijgt.
Normaal zie je in je rechter buitenspiegel een deel van je eigen auto, nu staat ie heel ver naar buiten.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #229 Gepost op: 23 juni 2016, 11:11:46
Haha en ik maar storingsmeldingen opmaken dat die spiegel kapot is ;D
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.