Impact van staken reanimatie

Auteur Topic: Impact van staken reanimatie  (gelezen 16747 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2016, 09:05:35
Komt de crisis interventionist ook als een vrouw middels een thuisbevalling geboorte geeft aan een kind?


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2016, 09:15:21
Je moet het ook niet groter maken dan het is. Je hebt je best gedaan en het is niet gelukt. Er zijn genoeg anderen die voorbij lopen dus wees trots op jezelf.

Ik las ook dat deze mw. zichzelf een "psychotraumatoloog" noemde. Dat vind ik best knap voor een B pleeg. Ik zie alleen nergens waar ze geneeskunde heeft gestudeerd. Laat staan in welke kliniek zij de opleiding tot traumatoloog heeft  gevolgd. Daarmee heeft ze voor mij een stuk geloofwaardigheid ingeleverd. Ik kan mezelf ook verpleegkundig onderwijskundige-orthopedagoog noemen. Ik geef namelijk lessen zorg en verpleegkunde aan voornamelijk adolescenten. Ik ben er onwijs trots op maar ik heb er geen moeilijke naam voor nodig. Docent is ook gewoon goed.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2016, 09:59:11
Citaat van: Expert link=msg=1406816 date=1455609935
Komt de crisis interventionist ook als een vrouw middels een thuisbevalling geboorte geeft aan een kind?

Jazeker, mulitdisciplinair optreden van de crisis interventionist met een interieurverzorgster en een senior laundry equipment operator.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2016, 01:08:14
Citaat van: oma link=msg=1406645 date=1455526917
Crisis interventionist? Je hebt meer aan een goede begrafenisondernemer als reanimeren niet meer lukt.

Crisis interventionist is een Duitse vinding... dienst notfall seelsorge...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2016, 01:13:56
Meest typische vind ik dat deze crisisinterventionist d etip geeft om de aanweizge poltieagen(e) de boodschap te laten overbengendat d epatient overleden is.....alsof iemand van het bevoegd gezag/autoirteit geloofwaardiger overkomt in een medische situatie...

De eerste of soms tweede AVP terplekke brengt die boodschap met uitleg, niet de blauwe broeders/zusters van de politie...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2016, 05:25:44
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1407132 date=1455754436
Meest typische vind ik dat deze crisisinterventionist d etip geeft om de aanweizge poltieagen(e) de boodschap te laten overbengendat d epatient overleden is.....alsof iemand van het bevoegd gezag/autoirteit geloofwaardiger overkomt in een medische situatie...

De eerste of soms tweede AVP terplekke brengt die boodschap met uitleg, niet de blauwe broeders/zusters van de politie...

Omdat de dokter van haar niet mag zeggen dat een hartstilstand een prachtige dood is voor opa die de laatste tijd al hard achteruit is gegaan. Ik vind hartstilstand ook een prachtige dood voor ouderen die hard achteruit gaan.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #16 Gepost op: 18 februari 2016, 10:16:47
Meest typische vind ik dat deze crisisinterventionist d etip geeft om de aanweizge poltieagen(e) de boodschap te laten overbengendat d epatient overleden is.....alsof iemand van het bevoegd gezag/autoirteit geloofwaardiger overkomt in een medische situatie...

De eerste of soms tweede AVP terplekke brengt die boodschap met uitleg, niet de blauwe broeders/zusters van de politie...
Nee klopt. Dit doet gewoon de arts natuurlijk.
En zou hebben de blauwe "broeders en zusters" het ook het liefst.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #17 Gepost op: 18 februari 2016, 10:17:56
Omdat de dokter van haar niet mag zeggen dat een hartstilstand een prachtige dood is voor opa die de laatste tijd al hard achteruit is gegaan. Ik vind hartstilstand ook een prachtige dood voor ouderen die hard achteruit gaan.
Iedereen gaat toch dood aan een hartstilstand? ::)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 18 februari 2016, 16:50:13
Citaat van: CopVR3 link=msg=1407158 date=1455787007
Nee klopt. Dit doet gewoon de arts natuurlijk.
En zou hebben de blauwe "broeders en zusters" het ook het liefst.

verbetering; de dokter is bij de meeste reanimaties er niet bij buiten t ziekenhuis, vaak maar beter ook want de gemiddelde huisarts stuurt ze gewoon in...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2016, 16:50:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1407159 date=1455787076
Iedereen gaat toch dood aan een hartstilstand? ::)
als men niet s doet wel, ook als men wel iets eraan wil doen gebeurt het onvermijdelijke vaak ook...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod