Hoe breed is het spoor daar? Een meter of 10?
Met ingeschoven (en daar zijn door de foto's wat vraagtekens bij) en gestreken giek is de hoogwerker 9m.
Hij moet dus 9+10=19 meter afleggen om de overgang veilig over te steken.
Met een snelheid van 0,28 meter per seconden komt dat neer op 19 / 0,28 = 68 seconden
Dus: om een beeld te geven bij de oversteek die deze kraanmachinist aan het maken was, hij had minimaal 68 seconden nodig om deze oversteek veilig te kunnen maken.
De overweg ligt ong. 4,5 kilometer vanaf het station, dat zijn dus 9 rij-kilometers. Tel daarbij de extra tijd op voor afremmen, wissel omleggen, vertrekprocedure en optrekken en je ziet dat er tijd genoeg was geweest als men direct na de vorige trein overgestoken had. Of het wenselijk is om met dergelijke langzame voertuigen over te steken is een hele andere vraag...
Overigens: Liggen er spoorstroomlopen tbv. treindetectie op dit traject of gebruikt men assentellers? Met stalen rupsen over een overgang met een spoorstroomloop rijden kan de treinbeveiliging laten "denken" dat het spoor bezet is. Naast ongewenste invloed op de sein-standen kan ook de overweg hierdoor geactiveerd worden met alle mogelijke schrikreacties voor het wegverkeer.