GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (botsing trein / hoogwerker) Het Lage Veld - Dalfsen 23-02-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (botsing trein / hoogwerker) Het Lage Veld - Dalfsen 23-02-2016  (gelezen 31979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FredVellekoop

  • Fred_HelpDesk op LiveP2000.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • Samen bereiken we meer.
    • Monitor LiveP2000.nl
Met vriendelijke groet, Fred Vellekoop * Op de chat van LiveP2000.nl bekend als Fred_HelpDesk *  Info bij sirenes? http://www.livep2000.nl/monitor/ of


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Marc M link=msg=1408348 date=1456251368
Klopt! Maar naast vlak is het wel heel drassig. Vooral de kraan moet wel een stabiele ondergrond hebben.

Elke aannemer kan daar een stabiele opstelplaats maken. Kwestie van menggranulaat, zand en rijplaten in de goede hoeveelheden.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Voertuigenlijst[/u]

Tankautospuit
1931 TS Staphorst (herbezetting Dalfsen)
2030 TS Dalfsen
2032 TS Lemelerveld
2040 TS Dalfsen
2241 TS Ommen

Hulpverleningsvoertuigen
1670 HV Zwolle
2270 HV Ommen

Haakarmvoertuigen/-bakken
2086 HA Dalfsen
2095 COH Dalfsen
2684 VZH Heino
2685 HA Heino

Dienstvoertuigen
1004 DA PV
1005 DA IM COPI
1090 DA RCvD
1091 DA HOvD Oost
1092 DA HOvD Noordwest
1097 DA OvD Midden
1190 DA HSvD


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Eerst is een trein uit Ommen 8.38 richting Dalfsen 8.45 de overweg gepasseerd.
Vervolgens is de betreffende trein om 8.45 vertrokken vanaf station Dalfsen die om 08.52 zou aankomen in Ommen.
Blijkt dus dat ze snel na elkaar de overweg gepasseerd zouden zijn, korter dan 5 minuten achter elkaar.


firefighternl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1408386 date=1456262128
Voertuigenlijst[/u]


Dienstvoertuigen
1004 DA PV
1005 DA IM COPI
1090 DA RCvD
1091 DA HOvD Oost
1092 DA HOvD Noordwest
1097 DA OvD Midden
1190 DA HSvD

Dat lijstje klopt volgens mij niet helemaal..


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1408386 date=1456262128
Voertuigenlijst[/u]


Dienstvoertuigen
1004 DA PV IM COPI
1005 DA IM COPI
1090 DA RCvD AC-B
1091 DA HOvD Zuidoost
1092 DA HOvD Noordwest
1097 DA OvD Midden
1190 DA HSvD VL CoPI


Edwinb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Citaat van: Fletwed link=msg=1408390 date=1456262849
Eerst is een trein uit Ommen 8.38 richting Dalfsen 8.45 de overweg gepasseerd.
Vervolgens is de betreffende trein om 8.45 vertrokken vanaf station Dalfsen die om 08.52 zou aankomen in Ommen.
Blijkt dus dat ze snel na elkaar de overweg gepasseerd zouden zijn, korter dan 5 minuten achter elkaar.

Deze ontgaat mij even, wat probeer je hier precies mee aan te geven?

In een eerdere post in dit topic staat een link naar een YT filmpje waarbij 2m50s tussen exacte vertrek en passeren overgang zit. Dan zit je al over de 5 minuten, los van de daadwerkelijke practische dienstregeling van de twee treinen en daadwerkelijke aankomst/vertrektijden vandaag.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
De overgang ligt 3 km van het station Dalfsen.
Stel gemiddelde snelheid trein, de trein naar het station remt af en de trein vanaf het station trekt op,even ruw geschat 60 km/uur.
Dan volgt 6/60x60=globaal 6 minuten tussen passage overgang ene trein en de andere trein.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Als ik zo de opschaling bekijk mis ik(volgens de bronnen) wel een HVH Spec en AL.
Of hebben ze voor dit incident met de hand opgeschaald? Of zijn er andere opschalingsprocedures?

Bron:
http://www.regio15.nl/hulpdiensten/brandweer/algemeen/628-opschaling-brandweer
http://www.112reg.nl/overige/opschaling-brw/
Groeten,  Tazbrw


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Citaat van: Thor link=msg=1408418 date=1456269776
De overgang ligt 3 km van het station Dalfsen.
Stel gemiddelde snelheid trein, de trein naar het station remt af en de trein vanaf het station trekt op,even ruw geschat 60 km/uur.
Dan volgt 6/60x60=globaal 6 minuten tussen passage overgang ene trein en de andere trein.

Doe dat maar eens door de helft.
Een Stadler GTW heeft een vrij forse aanzet.
Ook het afremmen kan bij dit type vrij snel.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.