Grote brand (gebouw) Groeneweg - Bergschenhoek 26-02-2016

Auteur Topic: Grote brand (gebouw) Groeneweg - Bergschenhoek 26-02-2016  (gelezen 4318 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2016, 09:10:16
Citaat van: MikeSchomaker link=msg=1409234 date=1456533366
Niet elke Brand is zo erg als deze qua omvang. Toevallig nu 3 wagens van de zelfde post maar kan zijn dat Frobenstraat Bleiswijk of Pijnacker mee rijdt. Vaak is de siv eerder tp maakt een inschatting Hoe en wat en kan op of afschalen. 80% van de uitrukken handel de siv af ipv de ts
Niet elke brand is zo erg als deze. Maar de kans dat je dit soort branden gaat tegenkomen wordt wel steeds groter. Dat is ook de reden dat de 0-bundels ook zo mooi hun intreden aan het doen zijn. Juist omdat je met dit soort branden je slagkracht wil hebben, en HD al snel niet toereikend zal zijn. En de lage druk 0-bundels zijn een perfecte oplossing. Als je als SIV-bemanning bij aankomst moet constateren dat een brand je 2 maten te groot is sta je al met 3-0 achter. Best leuk om dan vervangende werkzaamheden te verzinnen voor de SIV. Maar ik denk dat het beter is dat de bevelvoerder van een TS6  zelf mensen uitvraagt, dat voorkomt ook dat een verhaal 2x moet worden gedaan. En er zelfs essentiële informatie niet wordt doorgegeven, en de waterwinning opbouwen is wel een hele rare manier om een SIV in leven te houden.

Citaat van: Breathe link=msg=1409253 date=1456555393
Dat is het verkooppraatje die 80%, mijn ervaringen zijn echt anders.

De winst is eerder ter plaatsen, daar gaat het blijkbaar om, want efficiënt werken zit er dus niet in, zie deze brand.

Maar ik hou er over op ik zie geen overtuigende opmerkingen die aangeven dat de SIV meerwaarde heeft, anders dan de verkooppraatjes.
Wil dit topic verder niet vervuilen met deze discussie over deze brand, ik zie gelukkig genoeg brandweermensen aan het werk die goed werk hebben kunnen doen, omdat ze met zoveel waren.
Ik vindt deze brand het perfecte voorbeeld om aan te tonen dat een SIV totaal geen meerwaarde heeft, enkel dan alleen om de statestieken in het groen te kunnen houden. En de mooie sier op te kunnen houden over dat de brandweer weer netjes op tijd is geweest, en de regio Rotterdam-Rijnmond weer de snelste is geweest het afgelopen jaar. Wel het snelste ter plaatse, maar daarna moet men toch even geduld hebben aub. ::) ;)

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2016, 09:53:19
Dan weten we gelijk waarom RR als snelste regio ter plaatse is. We sturen een SIV die snel "ter plaatse" kan statussen.....  :P

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2016, 14:26:39
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1409260 date=1456563199
Dan weten we gelijk waarom RR als snelste regio ter plaatse is. We sturen een SIV die snel "ter plaatse" kan statussen.....  :P

er rijden er maar 2 of 3 in de hele regio(in ieder geval Berschenhoek en Keyenburg)