Plaats hier foto's van Opel voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Opel voertuigen  (gelezen 255482 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #680 Gepost op: 9 juni 2007, 22:22:24
Heeuy maar das mooi! Zeker een erg goed systeem, hoorde dat A-A er ook mee bezig is / was!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #681 Gepost op: 9 juni 2007, 22:40:51
Prachtig voertuig :o Daar kunnen de Belgen niet tegenaan met hun Volvo V70 ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #682 Gepost op: 9 juni 2007, 23:48:47
mooie wagen! zal wel aardig wat wind vangen ben ik bang...


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #683 Gepost op: 10 juni 2007, 00:25:39
Prachtig voertuig :o Daar kunnen de Belgen niet tegenaan met hun Volvo V70 ;)

Er zijn niet enkel V70's met een signalisatiepaneel in België hoor.
Dit formaat past niet op de V70. De Vivaro is veel minder flexibel dan de V70.

Mvg,


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #684 Gepost op: 10 juni 2007, 11:29:56
Ik kreeg volgende uitleg van een kennis gespecialiseerd in voertuigsignalisatie.


Dat bord weegt meer dan 200kg en dat op je dak…
Kijk ook eens naar de reflectie in die ruit!  

Het idee is goed maar het moet anders uitgewerkt worden:

Het  full collor LED paneel moet een matrix hebben van ongeveer 1m op 1m om verkeersborden te kunnen weergeven in real collar, cirkel  900mm, driehoek van 1100mm met afgeronde hoeken is ook ongeveer 900mm. Het bord dient te voldoen aan de Europese norm 12966 zodat het onder alle omstandigheden perfect zichtbaar is, dit voertuig voldoet zeker niet!

Je moet je ook afvragen wat de bedoeling is:

Voor enkel pijl links, rechts is dit weggesmeten geld, wil je verkeerinformatie geven dan is dit niet de taak van de verkeerspolitie maar van wegbeheerder. Dergelijke borden zul je echter meer en meer zien opduiken in België bij de lokale politie maar dan als aanhanger.



Mvg,


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #685 Gepost op: 10 juni 2007, 11:34:42
Wat bedoel je hier precies mee en over welke voertuigen gaat dit, de NL of de BE?  ???

Gr,

Dirk.


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #686 Gepost op: 10 juni 2007, 11:37:38
Het nederlands concept.

Mvg,


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #687 Gepost op: 10 juni 2007, 11:51:07
Tnx.  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #688 Gepost op: 10 juni 2007, 11:53:24
Voor enkel pijl links, rechts is dit weggesmeten geld, wil je verkeerinformatie geven dan is dit niet de taak van de verkeerspolitie maar van wegbeheerder.

Volgens mij is dat niet het geval. In principe is het aan de politie om verkeersmaatregelen te treffen bij incidenten. Voor de wegbheerder bij werkzaamheden. Alleen zie je steeds vaker dat de wgbeheerder ook naar incidenten rijdt en de signalisatie op zich neemt (niet zo gek, want ze beheren en bedienen toch al de matrixportalen, dus komen al in actie bij incidenten).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #689 Gepost op: 10 juni 2007, 12:32:56
Volgens mij is dat niet het geval. In principe is het aan de politie om verkeersmaatregelen te treffen bij incidenten. Voor de wegbheerder bij werkzaamheden. Alleen zie je steeds vaker dat de wgbeheerder ook naar incidenten rijdt en de signalisatie op zich neemt (niet zo gek, want ze beheren en bedienen toch al de matrixportalen, dus komen al in actie bij incidenten).

Ik geloof dat jij ook even naar de open dag van RWS had moeten gaan  ;) RWS is eigenaar en beheerder van de rijkswegen en daardoor ook verantwoordelijk voor o.a. de veiligheid op de rijkswegen, of dit nu bij werkzaamheden is of bij aanrijdingen. Politie is handhaver op het gebied van o.a. de Wegenverkeerswet. Je ziet nu al dat de politie voor kleine aanrijdingen niet meer tp komt maar de afhandeling hiervan aan RWS overlaat, tenzij er geschillen zijn. Die tendens zie je overal: de politie stoot de 'simpele' taken af naar derden.

groetjes, Michel