een agent kost een ton per jaar, een auto <10K, fietsen en motoren nog veel minder. Met het investeren in meer auto's (en fietsen/motoren etc.) zouden we dus op een relatief goedkope manier het aantal plaatsen waar agenten zich bevinden bijna kunnen verdubbelen, afhankelijk van hoe je het aanpakt.
Een politicus die niet weet waar hij over praat. Welke agent kost er een ton per jaar??? Mochten we willen!!
Een politie auto <10K ?? heb je enig idee hoeveel een uitgeruste politieauto kost?
Leuk dat je de VS aanhaalt, maar ken je de ambtsinstructie ook daar? Weet je wat de AI in Nederland is? Dat is nogal een wezenlijk verschil. Net als het aantal agenten wat solo rondrijdt trouwens.
Natuurlijk kun je niet overal alleen op af stappen, maar op heel veel dingen wel. Bovendien kun je de collega oproepen en de VD observeren tot de collega er is. Uiteraard levert dat iets tijdverlies op, maar alle aanrijtijden worden ook zomaar gehalveerd.
En bij iemand die in elkaar geslagen wordt? Een overval die voor mn neus gebeurt, of een groep jongeren die vervelend zijn? Moet ik dan zeggen, wacht even jongens... de backup is onderweg! Wat denkt de burger dan van mij? Die zien politie en verwachten direct handelen.
Je aanrijdtijden ga je hiermee dus niet verminderen.
Overigens ben ik helemaal niet tegen solo surveillance, maar dan als aanvulling op de duo surveillance zoals nu ook gebeurt. 4 ogen zien nou eenmaal meer als 2, je kunt veel sneller en effectiever optreden. Ik heb al veel te vaak situaties meegemaakt waarin ik blij ben met mn maatje.