hoezo zou de mening van hun niet relevant daar je tijdens evenementen waar je onder hun vlag loopt hun ook verantwoordelijk zijn voor wat jij doet als ehbo-er. Dus hun ook schade kunnen krijgen als jij iets doet wat niet mag volgens de boekjes. of het nu gaat over paracetamol of iets anders.
Dat is niet relevant omdat dat de vraag niet is.
De vraag is "
Wat mag volgens de wet" niet meer en niet minder.
Dat er bij organisaties nog aanvullende regels kunnen gelden is duidelijk. Maar we hebben het hier niet alleen over de ehbo'er in georganisserd verband, maar over iedereen die eerste hulp verleent, ook in de thuis situatie of onderweg.
Deze mensen hoeven geen lid te zijn van het RK of een EHBO vereniging, ze hoeven ook niet opgeleid te zijn volgens enige OK norm, het zijn gewoon "burgers"
De wet op de de geneesmiddelenverzorging kent de term EHBO'er niet en ook het Oranje en Rode Kruis komen in die wet niet voor.
Probeer svp het veschil in vraagstelling te zien.
Het is het zelfde wanneer ik zou vragen "mag ik van de wet in een spijkerbroek op de motor gaan rijden" en iedereen zou reageren met de opmerking dat dat heel onverstandig is en dat de KNMV bij haar wedstrijden een leren motorpak voorschrijft.
Daar gaat het dus niet om, het is allemaal waar maar ik mag nog steeds in spijkerbroek of korte broek met 120 over de snelweg rijden.