inhoud tas :)

Auteur Topic: inhoud tas :)  (gelezen 48396 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #170 Gepost op: 30 september 2005, 20:24:04
Mooi, dit schept duidelijkheid! :D

Bedankt Jacques!

kgbatn8

• Gast
Reactie #171 Gepost op: 6 oktober 2005, 11:38:12
;D

ik ehhh....        vroeg alleen om de inhoud van de tas haha maar ja die eeuwige paracetamol kwestie he?
ik heb zojuist het oranje kruis gebeld wat de BIG wet er over zegt..

hier hebben we een oranje rugtas met matrialen uit het magazijn die aangevuld kunnen door middel van een lijst inleveren en je krijgt je spulletjes je mag niet je eigen tas en geen dingen in de tas die niet op lijst staan omdat sommige mensen zich dan een beetje doktertje gaan voelen en dingen oen die niet in het boekie staan en dit is serieus je kan geschorst worden....bedankt voor de masale reacties haha

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #172 Gepost op: 6 oktober 2005, 21:41:29
je mag niet je eigen tas en geen dingen in de tas die niet op lijst staan omdat sommige mensen zich dan een beetje doktertje gaan voelen en dingen oen die niet in het boekie staan en dit is serieus je kan geschorst worden

Mik de doktertjes buiten en behandel de rest als mensen met een gezond boerenverstand.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #173 Gepost op: 15 oktober 2005, 20:16:28
Het antwoord is binnen !

Ik heb antwoord gehad op mijn vragen van mevrouw Houtkoper, inspecteur van de gezondheidszorg.
Het antwoord is als volgt:

Het op verzoek verstrekken van 1 of 2 pcm valt niet onder de afleveringen zoals bedoeld in de wet op de geneesmiddelenvoorziening.
De inspectie noemt deze handeling toedienen.
Iedereen (EHBO'er, partner, buurvrouw) mag zelfzorg medicijnen toedienen mits aan een aantal voorwaarden is voldaan:

- Men mag voor de dienst (het werk) en voor het medicijn geen geld vragen.
- Men mag niet meer geven dan nodig is voor eenmalig gebruik (bij hoofdpijn adviseert ze 2 x PCM te geven)
  (Dus geef niet meer als dat bijsluiter adviseert, het geven van een hele strip is dus niet toegestaan)
- Men mag de medicijnen alleen toedienen wanneer de patient daar zelf om vraagt, dus niet zelf aan de hand van klachten adviseren

Toedienen na de vraag "Heb je een PCM voor mijn hoofdpijn" is dus toegestaan
Toedienen na de vraag "Ik heb hoofdpijn Heb je iets ? " wordt afgeraden.

Nou, ik hoop dat deze discussie nu voor eeuwig uit de wereld is................................... :P

Dus als ik het goe dbegrijp mag je geen vergoeding vragen voor de kosten van de toegediende paracetamol? Zullen de penningmeesters leuk vinden!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #174 Gepost op: 15 oktober 2005, 21:30:52
Nog een reden om tegen te zijn...  ::)
Arts  www.alphalog.nl