Meldkamer zal op basis van een voorbijganger geen middelbrand maken bij een melding. Misschien als je goed uitgehoord bent door de centralist en jij geeft aan dat er al rook door de beplating komt, dan zou het kunnen dat de centralist iets doet met je melding. De eerste melding was een woningbrand snel vervolgd door industriebrand. Dus mogelijk waren er al meerdere meldingen gekomen en dan is de meldkamer snel met opschalen voordat de eerste bevelvoerder zich had ingemeld.
Nu onderschat je toch de centralisten hoor!
Vroeg me al af waarom op basis van het uitvragen van de centralist men eerst woningbrand aan heeft gemaakt en later pas industriebrand, op welke manier is er dan uitgevraagd? Je wordt als bevelvoerder gelijk al op het verkeerde been gezet, datzelfde als de alarmcentrale gelijk middelbrand gaat maken, dat zou mij als B meer werk kosten voor de beeldvorming en die heb ik meestal niet aanrijdend.
Dus laat dat opschalen maar over aan de bevelvoerders en OVD's, zonder de centralisten te kort te doen.
Zie het graag dat centralisten goed met de B's en OVD's samenwerken, zie geen meerwaarde als zij gaan opschalen.
Maar goed daar zijn wel meer topics over geweest.