Wat is de meerwaarde om het systeem van quatar er steeds uit te lichten?
We hebben het hier toch over het Nederlandse systeem?
We hebben het over een ambulancesysteem en de hakken in hand van ambulanceverpleegkundigen en MMT-arts omdat een RAV een vacature heeft voor een (basis) arts.
Het is goed om te lezen hoe een piepklein landje in de woestijn het kan regelen of eens te kijken hoe men in de UK de ambulancezorg regelt.
In Nederland lukt het de RAV-en nog steeds niet om op tijd te komen (15 minuten), er is geen recent kosten/baten analyse beschikbaar aangaande de MMT zorg. We moeten het doen met een paar losse flodders van individuele MMT-arts over de toegevoegde waarde, een persbericht van de ANWB dat ze vaker vliegen (helft van inzetten is er geen slachtoffer of slachtoffer met marginaal letsel), er is geen complicatieregister voor ambulanceverpleegkundigen (bijv. voor intubaties). We moeten het als Nederlandse belasting/zorgpremiebetaler doen met eigen keurmerkjes en persberichten van de PR-juf van de RAV.
Bijscholing voor CBRN is e-learning module, waarna de bureaucraat een kruisje zet dat aan alle voorwaarden is voldaan.
Ambulanceverpleegkundigen werken onder supervisie van een dokter die zelf geen ECG strook kan interpreteren, geen infuusnaaldje kan zetten en niet kan intuberen.
Zoals Loch post het gras is altijd groener aan de overkant. Het is niet moeilijk om te zorgen dat je gras groener is als Nederland aan de overkant ligt met haar verrotte grasmat.