Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016

Auteur Topic: Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016  (gelezen 31943 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: Sven82 link=msg=1414649 date=1458679319
Ons systeem voldoet.

Tot het fout gaat, dan lopen we achter de feiten aan. De wereld verandert constant, dan mag je als overheid niet blijven stilstaan. Stilstaan is achteruit gaan, maar we leven in een maatschappij waar mensen slecht tegen verandering kunnen. Waarom veranderen als het toch altijd goed gaat? 100% veiligheid is een utopie, maar je kunt wel zo goed mogelijk je best doen om tot die 100% te komen door te investeren in je maatregelen. En dan uiteraard om een incident te voorkomen, in plaats van investeren in de reactieve kant om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Dit komt voor zowel de overheid als commerciële bedrijven niet echt uit, aangezien de pot met geld een bodem heeft. Dus dan moet men risico's gaan afwegen tegenover de kosten. En toch zouden er meer maatregelen genomen kunnen worden als men de bedrijfsvoering eens op een normale manier vorm geeft. Onnodige kosten voorkomen en die mooi investeren in nuttige zaken. Kan die organisatie waar ik een simpel cursusje heb gevolgd in de avonduren trouwens ook nog wat van leren.

Sven82

• Senior gebruiker
Ook de veiligheidsketen ontwikkeld zich. Op Schiphol zijn we alles behalve reactief.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Op de grotere stations in Den Haag, zoals hier het stations Den Haag CS, zijn de veiligheidsmaatregelen verscherpt.

Bron: http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/24830-extra-bewaking-in-den-haag-na-aanslagen-brussel
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Het is voor mij heel erg simpel. De Belgische overheidsdiensten hebben gewoon maanden zitten slapen.
Vorige week dinsdag kwamen ze tijdens een huiszoeking in de shit omdat ze beschoten werden omdat men dacht het huis is leeg er woont niemand en er 2 man ontsnapt zijn waarvan er 1 naar verluid dus Abdeslam bleek te zijn. Fout fout fout je moet zeker in Sint Jans Molenbeek dingen zeker weten n.a.v. eerdere dingen die volledig uit de klauwen gelopen waren. Want ja ja ze troffen zijn vrij recente vingerafdrukken aan op een glas c.q. beker met water. En afgelopen vrijdag is hij eindelijk na 126 dagen op de vlucht zijn opgepakt.

Ra ra politiepet hoe kan dat nou ?
Maar wat maakt het uit wij Belgen zijn trots en lopen nu met een gouden *** want we hebben hem enz enz enz.

Hoe dat kan ? De Moslimgemeenschap is een hechte en wat mij betreft criminele gemeenschap in in ieder geval Sint Jans Molenbeek want iedereen daar heeft Abdeslam de hand boven het hoofd gehouden en niet verraden. De Belgische overheidsdiensten hebben zitten slapen of zijn met een kluitje het riet ingestuurd en flink om de tuin geleid. Iets anders kan ik er niet van maken.

En de aanslagen van vandaag hebben ze ook niet zien aankomen blijkbaar.

Zoals Geert Wilders altijd zegt:"Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslim".

En verdomd hij heeft gewoon gelijk mensen. En hoe komt het dat het gebeurd ?
Men had 10, 15, 20 jaar geleden de grenzen nooit wagenwijd moeten open zetten.
De grenzen hadden dicht moeten blijven. Vandaag was het in België en morgen of overmorgen is Nederland of een ander land in Europa aan de beurt. We hadden nooit al die (getraumatiseerde) gelukszoekers moeten binnen laten die met dank aan de PvdA een generaal-pardon hebben gekregen. Wij hebben een tsunamie van moslims gekregen o.a. in Europa die zich niet willen aanpassen aan de normen en waarden van onze landen. Kijk maar naar Sins Jans Molenbeek in België wat een complete moslimenclave is waar men terroristen van de radar laat verdwijnen.

Vraag me niet wanneer maar het zal geen jaren meer duren voor ook in Nederland 1 of meerdere aanslagen zullen voorkomen en nee ze zullen niet te voorkomen zijn door de veiligheidsdiensten. Dat vertrouwen ben ik al lang verloren mensen. Maar zeg niet dat meerdere mensen in Nederland er niet voor gewaarschuwd hebben. Maar ja die mensen worden toch weggezet als haatzaaiers en paniekzaaiers en noem het allemaal maar op.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: enrico1972 link=msg=1414662 date=1458686230
Het is voor mij heel erg simpel. De Belgische overheidsdiensten hebben gewoon maanden zitten slapen.
Vorige week dinsdag kwamen ze tijdens een huiszoeking in de shit omdat ze beschoten werden omdat men dacht het huis is leeg er woont niemand en er 2 man ontsnapt zijn waarvan er 1 naar verluid dus Abdeslam bleek te zijn. Fout fout fout je moet zeker in Sint Jans Molenbeek dingen zeker weten n.a.v. eerdere dingen die volledig uit de klauwen gelopen waren. Want ja ja ze troffen zijn vrij recente vingerafdrukken aan op een glas c.q. beker met water. En afgelopen vrijdag is hij eindelijk na 126 dagen op de vlucht zijn opgepakt.

Maar wat maakt het uit wij Belgen zijn trots en lopen nu met een gouden *** want we hebben hem enz enz enz.

Hoe dat kan ? De Moslimgemeenschap is een hechte en wat mij betreft criminele gemeenschap in in ieder geval Sint Jans Molenbeek want iedereen daar heeft Abdeslam de hand boven het hoofd gehouden en niet verraden. De Belgische overheidsdiensten hebben zitten slapen of zijn met een kluitje het riet ingestuurd en flink om de tuin geleid. Iets anders kan ik er niet van maken.

Zoals Geert Wilders altijd zegt:"Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslim".

De grenzen hadden dicht moeten blijven. Vandaag was het in België en morgen of overmorgen is Nederland of een ander land in Europa aan de beurt. We hadden nooit al die (getraumatiseerde) gelukszoekers moeten binnen laten die met dank aan de PvdA een generaal-pardon hebben gekregen. Wij hebben een tsunamie van moslims gekregen o.a. in Europa die zich niet willen aanpassen aan de normen en waarden van onze landen. Kijk maar naar Sins Jans Molenbeek in België wat een complete moslimenclave is waar men terroristen van de radar laat verdwijnen.

Vraag me niet wanneer maar het zal geen jaren meer duren voor ook in Nederland 1 of meerdere aanslagen zullen voorkomen en nee ze zullen niet te voorkomen zijn door de veiligheidsdiensten. Dat vertrouwen ben ik al lang verloren mensen. Maar zeg niet dat meerdere mensen in Nederland er niet voor gewaarschuwd hebben. Maar ja die mensen worden toch weggezet als haatzaaiers en paniekzaaiers en noem het allemaal maar op.

Goed onderbouwd betoog :-X :-X :| :|
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Citaat van: enrico1972 link=msg=1414662 date=1458686230

Was het allemaal maar zo gemakkelijk.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: RemRoof link=msg=1414665 date=1458686570
Goed onderbouwd betoog :-X :-X :| :|

Dat kan je van jou reactie in ieder geval niet zeggen kerel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Arie link=msg=1414666 date=1458686771
Was het allemaal maar zo gemakkelijk.

Ligt er aan op welk deel je reageert Arie. Maar ik ben er zeker van dat er zeker er een kern van waarheid in zit.

Sven82

• Senior gebruiker
De Belgische veiligheidsdiensten zijn wellicht minder goed op orde. Veel wordt veroorzaakt door de 2-taligheid en de politieke verschillen tussen deze 2 delen. Brussel kent bijvoorbeeld 6 politie districten. Communicatie tussen deze 6 is op zijn zachts gezegd niet optimaal. Per toerbeurt is 1 van de 19 burgemeesters verantwoordelijk voor de politie. Niet echt een basis voor een consistent beleid. De tweespalt in België werkt ook door in de overheidsdiensten. Ja, dan ga je dingen missen. Veel Vlamingen erkennen dit, maar de Walen vinden dat er juist veel is verbeterd...

In die zin functioneren de Nederlandse diensten naar behoren. Ik heb veel vertrouwen in de keten van docenten op scholen, wijkagenten, wijkwerkers, politiemensen, AIVD en Marechaussee. We schelden wel eens op onze ICT, maar informatie komt wel degelijk op de juiste plaatsen terecht. Is dat een garantie dat er geen aanslag in Nederland wordt gepleegd? Nee, maar ik schat de kans veel kleiner in dan bij onze zuiderburen. Vergeet niet dat dit niet de eerste aanslag in België is.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
En ze waren gewaarschuwd door de Amerikanen.Deze zijn nu terecht boos dat met hun signalen niets is gedaan.
Investeren in het tappen van 20 telefoons van een verdachte zag men niet als nuttig...