Welkom in een ééngemaakt Europa en de gevolgen van een jarenlange links gerichte regering.
Links of rechts zegt niet dat er eentje gelijk of ongelijk heeft.
Ik heb geen moeite met extra budget voor defensie echter heb ik niets met bijvoorbeeld de reactie van Frankrijk op de aanslagen in Parijs. Ze hebben daar een fors intern probleem met eigen volk (geboren/opvoeding in EU, vaak met dubbele nationaliteit).
Je kan wel stoer roepen dat de maat vol is om vervolgens je vliegdekschip naar Syrie te laten dobberen. Gevolg zal niet zijn dat terreuraanslagen in de EU ineens gaan stoppen. Het is zelfs niet vreemd om te veronderstellen dat je je eigen probleem in de EU groter maakt. In het Midden Oosten krijgen mensen die per ongelukde hut uit worden gebombardeerd nog bozer. Ik keur terreur niet goed maar begrijp een jonge vader die zijn hele gezin door Westerse bommen/drones kwijt raakt wel als hij besluit om in Westen een zelfmoordaanslag te willen plegen.
Nederland vond het ook onvoldoende om alleen boven Irak te bombarderen. De regering zegt het volk zelfs dat de kans op een aanslag groter zou kunnen worden in Nederland door bombardementen boven Syrie.
EU-burgers die al bezig zijn met radicaliseren of op punt staan om radicaler te worden omdat ze zich steeds meer gediscrimineerd voelen in de EU kunnen ook het laatste zetje krijgen als ze de gruwelijke beelden zien van de Westerse bommen in Irak en Syrie.
De aanpak van terreur in de EU doe je niet met groter budget voor straaljagers, bommen, drones of marineschepen.